صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان زنجان خبر داد:

اعطای تسهیلات ویژه مسکن در بخش بافت فرسوده استان زنجان

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: برای ایجاد رونق در بخش مسکن و در راستای سیاست‌های دولت بانک مسکن استان زنجان طی ابلاغیه به سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان اعلام کرد، آماده اعطای تسهیلات احداث مسکن در واحدهای واقع در محدوده بافت فرسوده شهری است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان زنجان، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تصریح کرد: شروع ساخت‌وساز و رونق در بخش مسکن می‌تواند زمینه‌ساز رونق در سایر بخش‌های اقتصادی در استان باشد و با ایجاد تسهیلات ویژه برای دارندگان و یا خریداران واحدهای واقع در بافت فرسوده شهری، می‌توان شاهد حرکتی پویاتر در این بخش بود.
مجتبی زاده گفت: تسهیلات ارائه شده در بافت فرسوده برای شهر زنجان ۴۰۰ میلیون ریال و برای سایر مناطق استان ۳۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد است.
وی ضمن تأکید بر حضور مهندسان سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در بازسازی بافت‌های فرسوده شهری بیان کرد: سیاست کلی مدیریت شهری احیای بافت فرسوده است و با بسته‌های حمایتی شهروندانی که قصد ساخت‌وساز در بافت فرسوده دارند از تسهیلات ویژه بانک مسکن نیز بهره‌مند می‌شوند.
مجتبی زاده افزود: محلات و بافت‌های فرسوده از یک سو؛ ریشه‌های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری هستند و از سوی دیگر به جهت فرسودگی شدید، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، وجود مشکلات اجتماعی و امنیتی و آسیب‌پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش‌سوزی و نیز عدم تطابق با زندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن، دارای مشکلات روبنایی و زیرساختی متعددی می‌باشند که نیازمند بازسازی است. همچنین ساختمان‌های موجود در این گونه بافت‌ها عمدتاً قدیمی است یا عدم رعایت استانداردها از ظاهر ساختمان قابل تشخیص است.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان زنجان یادآور شد: فعالیت نوسازی در بافت‌های فرسوده باهدف افزایش کارایی و بهره‌وری و بازگرداندن حیات شهری به بافت است و باید هویت‌های مذهبی و فرهنگی استان زنجان نیز در این نوسازی‌ها موردتوجه ویژه قرار گیرد