صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سرمایه گذاری 1.1 میلیارد یورویی در حوزه زغال سنگ طبس

مجری طرح زغال سنگ طبس گفت: بخش های دولتی و خصوصی تا سال 99، بیش از 1.1 میلیارد یورو در حوزه زغال سنگ طبس سرمایه گذاری می کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایمیدرو، امید فلاح ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس طرح جامع زغال سنگ، توسعه معادن زغال سنگ حوزه طبس در بخش زغال های کک شو، 772 میلیون و 500 هزار یورو برای «طرح های تجهیز معدن و تولید کنسانتره»، 117 میلیون و 200 هزار یورو برای «طرح های زغال شویی» و 9 میلیون و 500 هزار یورو برای «طرح های کک سازی سرمایه گذاری» پیش بینی شده است.
وی افزود: برای طرح های توسعه زغال سنگ حرارتی این منطقه نیز 265 میلیون و 200 هزار یورو سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.
مجری طرح زغال سنگ طبس درباره میزان افزایش ظرفیت طرح های زغال سنگ طبس تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها تا سال 99، در بخش زغال سنگ کک شو، 2 میلیون و 350 هزار تن به ظرفیت تولید کنسانتره، 937 هزار و 500 تن ظرفیت زغال شویی و 450 هزار تن به ظرفیت کک سازی افزوده می شود.
وی ادامه داد: در بخش زغال سنگ حرارتی نیز، با تجهیز و بهره برداری از معادن این منطقه (معادن شماره 1 و 2 کوچکعلی شمالی، کوچکعلی جنوبی، کمر مهدی و سایر بلوک های معدنی) و نیز احداث کارخانجات زغال شویی، یک میلیون و 300 هزار تن به ظرفیت استخراج معادن اضافه خواهد شد.
فلاح خاطر نشان کرد: با اجرای طرح های مذکور، در مجموع 12 هزار نفر به طور مستقیم وارد اشتغال خواهند شد.