صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

انعکاس زیبایی‌های طبیعت با طراحی پل معلق شیشه ای در چین

یک معمار فرانسوی قصد دارد تا چند پل معلق شیشه ای را در چین بسازد که زیبایی‌های طبیعت پارک جنگلی ملی ژانگ‌جیاجی (Zhangjiajie) را منعکس کند.
بلندترین پل شیشه ای جهان در ژانگ‌جیاجی در ایالات هونان (Hunan) چین قرار دارد و در آینده‌ی نزدیک نیز چند پل و اتاق با شیشه‌های رفلکس ساخته خواهد شد که با قدم زدن در آن، حس شناور شدن میان آسمان و زمین به شما القا می‌شود.
پارک جنگلی ملی ژانگ‌جیاجی در ایالت هونان چین، در یونسکو ثبت شده و به زودی یک پروژه‌ی جدید در آن اجرایی خواهد شد. در این پروژه‌ قرار است تا یک پل معلق شیشه ای ساخته شود که گردشگران بیشتری را به این منطقه‌ی زیبا می‌کشاند.
معمار فرانسوی به نام مارتین دوپلانتیه (Martin Duplantier)، طراحی این پل را بر عهده دارد. او در مسابقه‌ای که با موضوع ایده‌های جدید برای ساخت یک مسیر توریستی در این منطقه برگزار شد، توانست بهترین طرح را ارائه دهد. دوپلانتیه با همکاری شرکت معماری Daqian Landscape Architects این پروژه را به مرحله‌ی اجرا خواهد رساند. شرکت مذکور قصد دارد تا سه پل و چند غرفه را با این ویژگی بسازد.
طراحی سه پل معلق شیشه ای در ژانگ‌جیاجی
یکی از پل‌ها به شکل صفحه‌ای بیضی‌شکل است که حفره‌ای در مرکز آن قرار دارد. روی حفره با توری پوشانده شده و گردشگران می‌توانند بر روی این توری و میان زمین و آسمان دراز بکشند. پل دیگر، دو طبقه دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند در طبقه‌ی پایینی آن بنشینند یا دراز بکشند و احساس شناور بودن میان زمین و آسمان را تجربه کنند. پل سوم نسبت به دیگر پل‌ها، از طراحی پیچیده‌تری برخوردار است. در کف آن، سنگ‌های سیاه‌رنگی قرار دارد که آب روانی به ارتفاع 2 سانتی‌متر بر روی آن جریان پیدا می‌کند. جریان آب در این پل موجب انعکاس تصاویر و نور شده و جلوه‌های زیبایی را به وجود می‌آورد.
غرفه‌ها هم در سه سطح مختلف ساخته خواهند شد؛ نمای پانوراما 360 درجه در بلندترین نقطه به همراه یک کافه در زیر آن و یک سوئیت وی‌آی‌پی در طبقه‌ی اول که برای استراحت توریست‌ها و گذراندن شب در آن ساخته شده است.
مارتین دوپلانتیه در خصوص زمان ساخت این پل‌ها اعلام کرد که در حال حاضر، تحقیقات اولیه برای شروع به کار پروژه در حال انجام است. به گفته‌ی دوپلانتیه، انتظار می‌رود که عملیات ساخت این پل در سال 2018 و با بودجه‌ی 5.3 میلیون دلاری به اتمام برسد.