صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد:

آغاز طرح ملی ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه های زنانه

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از آغاز طرح ملی ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه های زنانه و لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی سراسر کشور خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،علیرضا جمشیدی روز چهارشنبه در نشستی با بیان این مطلب گفت: مجموعه اقداماتی که در آرایشگاه های زنانه انجام می شود، به صورت خاموش زنان و بویژه دختران را مورد هدف قرار داده که در این سال ها توجه کامل و جدی به این مساله نشده است.
وی اضافه کرد: در زمینه کالاهای سلامت محور به ویژه لوازم آرایشی و بهداشتی که به وفور وجود دارد، گاهی در سطح عرضه به صورت مشهود مشکلی دیده نمی شود.
وی در مورد فعالیت آرایشگاه های زنانه گفت: آمار آرایشگاه های بدون مجوز بسیار بالاست و در تهران ١٠ هزار آرایشگاه غیرمجاز وجود دارد که می تواند به سلامت مردم آسیب جدی وارد کند و ممکن است به دلیل مشهود نبودن، امکان برخورد نباشد.
جمشیدی به فساد در آرایشگاه ها اشاره کرد و افزود: در آرایشگاه ها باندهایی برای فریب دختران وجود دارد و متاسفانه گاهی افراد از این طریق به خارج از کشور فرستاده می شوند.
وی اظهارکرد: موازین شرعی نیز در آرایشگاه ها رعایت نمی شود و طبق گزارش های تفصیلی، این فاجعه ای است که از آن غافل هستیم و در تهران آرایشگاه هایی وجود دارد که در آن مردان برای زنان و زنان برای مردان خدمات آرایشی ارائه می دهند.
جمشیدی به دخالت آرایشگاه ها در امور پزشکی اشاره کرد و گفت: خدمات پزشکی باید زیر نظر پزشک و متخصص انجام شود اما در آرایشگاه ها خدماتی در اینگونه امور انجام می شود.
وی در مورد نرخ گزاری در آرایشگاه ها نیز گفت: در آرایشگاه های زنانه نرخ های گران بدون هیچ معیاری انجام می شود.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی در این زمینه، افزود: قبل از برخورد جدی باید از طریق اقدامات فرهنگی مشکلات را کمرنگ تر کرد و بعد از آن ورود جدی انجام شود.
ادامه دارد...