صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ساردویی عنوان کرد

اجرای شش پروژه راهسازی در کرمان جنوبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

مدیر کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی از اجرای شش پروژه بزرگراهی و راه اصلی در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، در راستای توسعه و تکمیل کریدورهای شمال – جنوب و شرق – غرب خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی, محمد ساردویی، مدیر کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی با بیان اینکه شش پروژه راهسازی در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در کرمان جنوبی در دست اجراست، توضیح داد: این پروژه‌ها شامل احداث بزرگراه جیرفت، کهنوج-رودان، جیرفت-بم، جیرفت-میانچیل و جیرفت-بافت-سیرجان، بهسازی بزرگراه کهنوج-قلعه گنج-فنوج و احداث راه اصلی بندرجاسک-قلعه گنج-ریگان است. با برنامه‌ریزی انجام شده و در صورت تخصیص به‌موقع اعتبارات تا پایان سال جاری پروژه‌های ابلاغ شده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد‌گرفت.
ساردویی افزود: تاکنون ۱۰۰ کیلومتر از بزرگراه جیرفت-کهنوج-رودان به بهره‌برداری رسیده و ۳۰ کیلومتر در محور کهنوج-رودان در حال اجراست و با صرف ۳۵ میلیارد تومان اعتبار به پیشرفت ۸۴ درصدی رسیده است. در این محور در ورودی جیرفت پل جنگل‌آباد به طول ۱۹۶ متر با چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار و نیز پل سرجازبه طول ۳۴۸ متر با اعتبار هشت میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان درحال احداث است و مطالعه ساخت پل بهادرآباد در رودبار جنوب به طول ۴۲۰ متر و اعتبار ۱۴ میلیاد تومان انجام شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۵ کیلومتر از بزرگراه جیرفت-بم در حوزه کرمان جنوبی قرار دارد، گفت: ۲۰ کیلومتر از این محور ۴۵ کیلومتری به‌ بهره‌برداری رسیده و ساخت ۲۵ کیلومتر دیگر با صرف ۲۰ میلیارد تومان هزینه به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده و برای تکمیل آن به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
وی به احداث بزرگراه جیرفت-میانچیل به طول ۲۲ کیلومتر اشاره کرد و افزود: ۱۱ کیلومتر از این بزرگراه به بهره‌برداری رسیده و احداث بقیه مسیر با صرف شش میلیارد تومان اعتبار به پیشرفت ۲۷ درصدی رسیده و برای تکمیل بقیه بزرگراه به مبلغ هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیازداریم.
ساردویی با اشاره به اینکه ۱۸۰ کیلومتر از بزرگراه درحال احداث جیرفت-بافت-سیرجان در کرمان جنوبی قرار دارد، گفت: ۱۵ کیلومتر از این بزرگراه به‌بهره‌برداری رسیده و قطعه اول این پروژه ۸۸ درصد پیشرفت کرده و قطعه دوم نیز ۳۰ درصد پیشرفت کرده واعتبار هزینه شده برای قطعه اول و دوم تاکنون ۱۲ میلیارد تومان بوده‌است.
مدیر کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی به بهسازی بزرگراه کهنوج-قلعه‌گنج-فنوج اشاره کرد و افزود: این بزرگراه ۲۵۰ کیلومتر طول داردکه سال گذشته ۶۰کیلومتر آن با صرف ۱۰ میلیارد تومان روکش آسفالت شد و اکنون دو پیمانکار درحال تعریض و بهسازی کل بزرگراه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هستند.
وی همچنین به احداث راه اصلی بندرجاسک-قلعه گنج-ریگان اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ کیلومتر ازاین محور در کرمان جنوبی قرار دارد که ۱۳۵ کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان تکمیل شده و احداث بقیه مسیر در دو قطعه با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان ۵۸ درصد پیشرفت کرده‌است.