صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مشاور وزیر صنعت در امور زنان خبرداد:

بررسی نقش بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی کشور در کنگره زنان موفق

مشاور وزیر صنعت،معدن وتجارت در امور زنان و خانواده گفت: با جلب مشارکت مدیران و متخصصان در زمینه‌هایی چون معرفی بانوان موفق و توانمند، زمینه افزایش اعتماد به توانمندی‌ها و استعدادهای بانوان کشور در حوزه مدیریتی فراهم می‌شود. .
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سهیلا جلودارزاده  افزود: برگزاری کنگره‌هایی مانند کنگره زنان موفق ایران منجر به انتقال تجربه‌های بانوان مدیر در عرصه داخلی و بین‌المللی و شناسایی موانع و تهدیدهای فراروی بانوان می‌شود و دولتمردان کشور را در اجرای اصول قانون اساسی و افزایش نقش‌آفرینی مدیریتی بانوان جامعه همگام با مردان، یاری خواهد کرد.
وی در ادامه گفت: نقش آفرینی زنان در اقتصاد مقاومتی بسیارمهم است زیرا زنان در رابطه با مدیریت درآمدها، هزینه کردها، مدیریت و هماهنگی با نحوه توزیع و تهیه سبد خانوار دخیل هستند.
جلودارزاده با اشاره به برگزاری کنگره زنان موفق ایران اظهارکرد: با توجه به نقش زنان در اقتصاد مقاومتی ونامگذاری سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل باید نقش زنان به طور دقیق وعمیق مورد بررسی قرار گیرد .
وی افزود: هنوز تعادل مطلوب و قابل قبول و مشارکت عادلانه زن و مرد در فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محقق نشده، فرصت منصفانه بروز خلاقیت و استعداد انسانها برقرار نشده و فرآیند توسعه بگونه‌ای مطلوب موفق نبوده است.
مشاور وزیر صنعت،معدن وتجارت در امور زنان و خانواده تاکید کرد: تداوم و شتاب توسعه هنگامی رخ خواهد داد که زن و مرد دوشادوش یکدیگر مسئولیت توسعه را بر عهده گیرند.
جلودارزاده گفت : باید توجه داشت که در عرصه اقتصادی مشکلات زیادی به وجود آمده و باید زنان در برطرف و متوازن کردن این شرایط به میدان بیایند و مردان کشور نیز باید توانمندی زنان را ببینند چرا که عملکرد آنان در نقشهای مختلف جامعه اگر از مردان قوی تر نباشد ضعیف تر هم نیست.
وی افزود: امروز زنان از محدوده سنتی نقش‌های خود درجامعه خارج شده و خواهان افزایش مشارکت اجتماعی و فرهنگی خود هستند. پایین بودن نرخ  مشارکت فعالیت و اشتغال زنان درکل اقتصاد کشور، پوشش‌های بیمه‌ای آنان را بسیار محدود کرده است.
جلودارزاده افزود : درجوامع مدرن همانند کشورهای غربی، در نتیجه تغییرات قانونی، حقوقی و اجتماعی که در 200 سال اخیر رخ داده است، موقعیت زنان تغییر یافته و تا حدودی از نابرابری های جنسیتی کاسته شده است .
وی تاکید کرد: برخی ازشاخص‌هایی که دراین جوامع برآن تأکید می‌شود، کاهش فاصله سطح سواد و تحصیلات زنان ومردان و مشارکت گسترده‌تر زنان درعرصه فعالیت‌های اقتصادی سیاسی و مدیریتی است.
مشاور وزیر صنعت،معدن وتجارت در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش عدالت جنسیتی در توازن زندگی و کارکه از اصلی ترین محورهای  کنگره زنان موفق است، اظهار کرد: برای رسیدن به تعادل، برابری و رفع تبعیضات و در نتیجه توسعه بهتر و کامل‌تر جامعه  نیاز است که زنان بتوانند در فرآیند تصمیم‌گیری در سطوح مختلف جامعه شرکت داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کنگره بزرگ راهی برای حضور و مشارکت هرچه بیشتر بانوان توانمند کشورمان در سطوح مختلف جامعه در راستای دستیابی به برابری جنسیتی ورفع تبعیضات موجود باشد.
بر اساس گزارش ستاد خبری کنگره زنان موفق ایران،علاقه‌مندان و پژوهشگران می‌توانند با توجه به محورهای کنگره از جمله شناسایی موانع پیش روی نقش آفرینی مدیریتی بانوان در دستگاه اجرایی، بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی در عدم حضور بانوان کشور در بخش‌های مدیریتی، شناسایی راهکارهایی جهت افزایش حضور بانوان در بخش‌های مدیریتی، شناسایی فرصت و تهدیدها در عرصه حضور بانوان در بخش‌های مدیریتی و... مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتیwww.topwomeni.ir به دبیرخانه کنگره، ارسال کنند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های 4-33699093-021و 9-36621318-021 تماس بگبرند.
نخستین کنگره بین المللی زنان موفق ایران همگام با ماده 31 برنامه ششم توسعه، باهدف بهره مندی جامعه از سرمایه انسانی بانوان توانمند در فرآیند توسعه پایدارو متوازن وافزایش حضور آنان در مناصب مدیریتی وسیاسی کشور باحمایت معاونت امورزنان وخانواده ریاست جمهوری، استانداری تهران، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نفت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان صدا و سیما، سازمان آموزش و فنی حرفه ای کشور، سازمان بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی،مرکز آمار ایران، جمعیت هلال احمر، دانشگاه الزهرا،کانون زنان بازرگان ایران، با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها، سازمان‌های مدیریتی، با محوریت ارتقای مدیریت و رهبری زنان در دستگاه های اجرائی در عرصه ملی، دیپلماسی و تعاملات بین المللی، با دعوت گسترده از مقامات ملی و بین المللی، از جمله رییس جمهور،وزرا، بانوان موفق در عرصه های ملی و بین المللی از کشورهای مختلف جهان و مدیران زن دردستگاه های اجرایی کشور، به همت مرکز همایش­های بین المللی توسعه؛ درتاریخ 21 دی ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی تهران برگزار می‌شود.