صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

استاندار خوزستان خبر داد:

واگذاری ۶۰۰ واحد مسکونی پروژه ۲ هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز تا پایان امسال

استاندار خوزستان در بازدید از پروژه ۲ هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز از واگذاری ۶۰۰ واحد مسکونی از این پروژه به متقاضیان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، بازدید غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان از این پروژه برای سومین بار در سال جاری و با هدف بررسی روند اجرایی و پیشرفت پروژه و چگونگی ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی از سوی دستگاه‌های مسئول انجام شد.
شریعتی با اشاره به اینکه این پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار است، اظهار کرد: تا پایان امسال ۶۰۰ واحد مسکونی از این پروژه به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.
استاندار خوزستان تأکید کرد: دستگاه‌های خدمات رسان باید به موازات پیشرفت فیزیکی ساختمان‌ها خدمات زیربنایی و روبنایی را به اتمام برسانند.
وی افزود: حدود ۴۰۰ واحد از پروژه مسکونی ۲ هزار واحدی نفت تکمیل شده و متقاضیان در این واحدها سکونت دارند.
استاندار خوزستان عنوان کرد: این پروژه به دلیل اختلافات فی‌مابین راه و شهرسازی و نفت مدتی متوقف شده بود اما پس از رایزنی‌ها و هماهنگی‌هایی که صورت گرفت این پروژه دوباره عملیاتی شد.
در این بازدید منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز گفت: به موازات پیشرفت فیزیکی پروژه و واحدهای مسکونی پروژه‌ها و امکانات خدماتی نیز در حال انجام است.
رحمانی با اشاره به محوطه‌سازی، آب‌رسانی و نصب کنتورهای برق و گاز بیان کرد: در مرحله دوم واگذاری منازل مسکونی، ۱۰۰۰ واحد دیگر در حال آماده‌سازی هستند که امیدواریم تا پایان سال بخشی از واحدهای این پروژه واگذار شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: اختصاص به‌موقع تسهیلات بانکی در تسریع عملیات اجرایی این پروژه نقش به سزایی دارد.
وی افزود: این پروژه می‌تواند نمونه‌ای از همکاری و هم‌افزایی مناسب دستگاه‌های مرتبط برای به ثمر نشستن تلاش‌ها به شکلی شایسته و درخور باشد.
عملیات اجرایی پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر نفت اهواز پس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی در زمینی به مساحت حدود ۳۸ هکتار در سال ۱۳۸۹ آغاز شد که پس از وقفه‌ای در اجرا، فعالیت مجدد آن از شهریورماه ۱۳۹۳ از سر گرفته شد.
این پروژه از محدود پروژه‌های مسکن مهر کشور است که در بافت شهری کلان‌شهر اهواز اجرا شده است و دارای ۱۰ قطعه کاربری آموزشی، پنج قطعه کاربری تجاری محله، کاربری پارکینگ، چهار قطعه کاربری خدمات و تأسیسات شهری، دو قطعه کاربری اداری، دو قطعه کاربری ورزشی، دو قطعه کاربری درمانی، دو قطعه بازار روز، دو قطعه کاربری مذهبی و دو قطعه کاربری فرهنگی است که بخشی از آن‌ها در حال ساخت است.