صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان خبر داد:

افزایش پروازها و مسیرهای پروازی در فرودگاه گرگان

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از افزایش مسیرهای پروازی فرودگاه گرگان خبر داد و گفت: تا دو هفته آینده مسیر گرگان- اصفهان و هم‌چنین گرگان به رشت به مسیرهای پروازی فرودگاه گرگان اضافه خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی, رامین آذری از افزایش ۶۴ درصدی پروازهای فرودگاه گرگان طی ۵۰ روز گذشته خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۷۲ پرواز درهفته در مسیرهای جدید و قدیمی انجام می‌گیرد که این رقم تا دو ماه پیش ۴۴ پرواز در هفته بود.
مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان گفت:برمبنای سیاست افزایش پروازها، ما برای اولین بار پرواز هواپیمایی کیش ایر و قشم ایر را داشتیم که وارد عملیات پروازی فرودگاه گرگان شدند.
به گفتهٔ آذری برقراری پرواز اول صبح تهران- گرگان یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان بوده است که این مهم برای اولین بار با پرواز کیش ایر رأس ساعت شش صبح انجام می‌شود.
آذری بابیان اینکه قبلاً دو پرواز به زاهدان از این فرودگاه انجام می‌گرفت، تصریح کرد: درحال حاضر هفته‌ای ۴ پرواز توسط هواپیمایی قشم‌ایر به زاهدان انجام می‌شود.
وی از افزایش مسیرهای پروازی باهدف پرواز به باقی شهرها خبرداد و گفت: برقراری پرواز در مسیر اصفهان- گرگان ازدو هفتهٔ آینده عملی خواهد شد، روز سه‌شنبه جلسه نهایی برای برقراری پرواز به اصفهان و رشت برگزار و اصفهان و رشت را جزو مسیرهای پروازی خواهیم داشت.
آذری با اعلام اینکه درحال حاضر ۴ مسیر، تهران، زاهدان، نجف و مشهد پرواز برقرار است، خبرداد تا دو هفته آینده مسیر اصفهان و رشت نیز به این چهار مسیر اضافه خواهد شد.
به گفته آذری برقراری پرواز در مسیر کیش و هم‌چنین پرواز خارجی استانبول نیز درحال رایزنی است.
مدیرکل فرودگاه‌ها استان گلستان هم‌چنین در خصوص طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه گرگان، گفت: ساخت ترمینال جدید مهم‌ترین پروژه فرودگاه است که ۵۸ درصد رشد پیشرفت فیزیکی داشته است و بااعتبار ۱۵ میلیارد تومان ساخته‌شده است. ساختمان پاویون نیز تاکنون ۸۳ درصد رشد پیشرفت فیزیکی داشته است.
آذری هم‌چنین خبرداد کلنگ انجام عملیات نصب دستگاه کمک ناوبری ‌ILS به زمین زده شد تا رسماً این پروژه آغاز شود و گفت: درواقع، دستگاه کمک ناوبری ‌ILS فرودگاه گرگان خریداری و به‌تازگی از گمرک ایران ترخیص شده است.این هفته به فرودگاه گرگان حمل می‌شود و دو تا سه ماه آینده هم افتتاح می‌شود.
وی هم چنین خبر داد برنامه‌های خوبی برای توسعه و پیشرفت فرودگاه کلاله(دومین فرودگاه استان گلستان) دارد و گفت: پروازهای این فرودگاه از ۲۸ مهربا هفته‌ای دو پرواز به تهران از سوی هواپیمایی پویا آغازشده است و ادامه پیداکرده است و در صورت تقاضا پایدارخواهد ماند.