صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

توسعه گازرسانی در مناطق کوهستانی کشور

٦ شهر آذربایجان غربی به شبکه سراسری گاز متصل می شوند

گازرسانی به ٦ شهر استان آذربایجان غربی هم اکنون در دست اجراست که با بهره برداری از این طرح‌ها، ضریب نفوذ گاز در این بخش به ١٠٠ درصد می رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, منصور صادقیان، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: با اجرای عملیات گازرسانی به ٦ شهر این استان برای بهره مند ساختن ١٠٠ درصدی خانوار شهری استان از نعمت گاز طبیعی گام‌های بلندی برداشته ایم.
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی افزود: با گازرسانی به شهرهای میرآباد، سرو، آواجیق، خلیفان، قطور و زرآباد؛ همه شهرهای استان به شبکه گازرسانی کشور متصل می شوند.
وی یادآور شد: هم اکنون ٩٩ درصد خانوار شهری استان از مزایای گاز برخوردارند.
صادقیان تاکید کرد: به دلیل شرایط جغرافیایی، سخت گذر بودن مسیر و کوهستانی بودن منطقه، طرح گازرسانی به شهر میرآباد یکی از سخت ترین طرح‌های گازرسانی کشور به‌شمار‌ می رود.
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی ادامه داد: طرح گازرسانی به شهر میرآباد هم اکنون در حال اجراست.
وی عنوان کرد: عملیات گازرسانی به شهر سیلوانا و روستاهای محور راژان نیز از دیگر طرح‌های بسیار سخت و هزینه بر گازرسانی کشور است.
به گفته صادقیان، بهره برداری از این طرح‌ها دستاورد بزرگی برای دولت تدبیر و امید در این استان مرزی بود که امسال محقق شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در سه سال گذشته به دنبال جبران کمبودها بوده ایم و در تلاش هستیم که با گازرسانی به مناطق شهری و روستایی، آذربایجان غربی را به استان سبز کشور تبدیل کنیم.