چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عرضه گوشی های اندرویدی جدید نوکیا در سال ۲۰۱۷ رسما تایید شد

کمپانی فنلاندی اچ‌ام‌دی گلوبال امروز تائید کرد گوشی‌های نوکیا قرار است در سه‌ماهه اول ۲۰۱۷ عرضه شوند.
زمانی که مایکروسافت بخش خدمات و تولید تلفن هوشمند نوکیا را خرید؛ شرط گذاشت که به مدت ۳۰ ماه هیچ دستگاهی به‌جز محصولات ساخت مایکروسافت حق استفاده از برند نوکیا را ندارند. همان‌طور که مطلع هستید این زمان تمام شده است و با در نظر گرفتن اخبار منتشرشده، می‌توان انتظار داشت به‌زودی شاهد عرضه گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید خواهیم بود که دارای لوگوی نوکیا هستند.
 
کمپانی مایکروسافت حق استفاده از برند نوکیا را در فصل بهار به کمپانی فنلاندی تازه تأسیس اچ‌ام‌دی گلوبال فروخت.‌ سپس مطلع شدیم اچ‌ام‌دی گلوبال قصد دارد در نمایشگاه MWC 2017 حاضر شود و این یعنی قرار است محصولات جدیدی معرفی کند که به‌احتمال زیاد دارای لوگوی نوکیا خواهند بود.
 
اگرچه طبق اطلاعاتی که به‌تازگی منتشر شده است، نیازی به صبر کردن تا رویداد MWC 2017 نخواهد بود؛ زیرا اچ‌ام‌دی گلوبال‌ امروز یک کنفرانس خبری برگزار کرد و گفت به مدت ۱۰ سال انحصار برند نوکیا در اختیار این کمپانی خواهد بود که البته شامل محصولات فیچرفون نوکیا نیز می‌شود.
 
با این حساب، بار دیگر ساخت محصولات نوکیا به جایگاه اصلی خود یعنی کشور فنلاند برگشته و اچ‌ام‌دی گلوبال نیز تائید کرده است گوشی‌های جدید نوکیا که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید هستند، در سه‌ماهه اول ۲۰۱۷ به بازار روانه خواهند شد.
 
انتظار می‌رود در میان محصولاتی در نظر گرفته‌شده، دو مدل گوشی نوکیا D1C نیز حضور داشته باشند. این گوشی دارای دو مدل با ابعاد نمایشگر ۵.۱ و ۵.۵ اینچی است که گفته میشود مدل بزرگ‌تر از مشخصات سخت‌افزاری مانند پنل فول اچ‌دی، تراشه میان رده اسنپدراگون، ۳ گیگابایت رم و دوربین پشت ۱۶ گیگابایتی بهره خواهد برد.
 
جالب است بدانید در میان اعضای تشکیل دهنده اچ‌ام‌دی گلوبال می‌توان مدیران قبلی نوکیا و همچنین یکی از مدیرعامل های قبلی فاکسکان را مشاهده کرد؛ بنابراین اعضای این کمپانی دارای سابقه کافی و تجربه لازم برای به اوج رساندن دوباره محصولات نوکیا خواهند بود.
 
آنچه از کمپانی نوکیا باقی مانده است نیز از اقدام اچ‌ام‌دی گلوبال رضایت دارد و به آنها تبریک گفته است که بار دیگر این کسب‌وکار را به فنلاند باز گردانده‌اند. آرتو نوملا، مدیرعامل اچ‌ام‌دی گفته است:
 
امروز روز بسیار خوشحال‌کننده و مهمی برای اچ‌ام‌دی است. نوکیا برای دهه‌ها یکی از معروف‌ترین برندهای ساخت تلفن سیار بود. هیجانی که از معرفی دوباره برند معروف و شناخته‌شده نوکیا در کاربران وجود دارد نیز درواقع یک هدف و مسئولیت است که هر یک از کارکنان اچ‌ام‌دی در آن سهیم هستند.
 
پس از بازخورد مثبتی که در ابتدای سال با معرفی کمپانی اچ‌ام‌دی داشتیم؛ قصد داریم یک فصل جدید برای تلفن‌های هوشمند نوکیا رقم بزنیم. ما این موضوع را به‌عنوان یک فرصت استثنایی در نظر گرفته‌ایم و قصد داریم نوکیا را بار دیگر به اوج برسانیم.
 
تیم خلاق و باانگیزه ما نیز تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بار دیگر محصولات باکیفیت و زیبای نوکیا را به کاربران و طرفدارانمان در سراسر دنیا برساند.