صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل:

مبارزه با قاچاق گوشی در مبادی رسمی افزایش یابد

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویر و موبایل بدون اشاره به آمار واردات رسمی و قاچاق گوشی آیفون خواستار افزایش دامنه مبارزه با قاچاق کالا در مبادی رسمی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، ابراهیم درستی  در واکنش به خبر قاچاق 1000 میلیارد تومانی گوشی آیفون 7 گفت: با انتشار این اخبار باید میزان مراقبت در مبادی رسمی برای جلوگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه افزایش یابد.
وی افزود، مسئولان به جای تمرکز در مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه، به مبارزه با قاچاق کالا در سطح مبادی رسمی و بعد از آن به موضوع انبارها و انبارکهای مختص کالای قاچاق بپردازند.
درستی در پاسخ به این سوال که محموله ماه گذشته گوشی آیفون که به صورت قانونی وارد کشور شد، چند کانتینتر بوده است، گفت: اعلام این آمارها به گمرک به عنوان یک مرجع رسمی مرتبط است و این موضوع از گمرک پیگیری شود.
بنابراین گزارش، چندی پیش علیرضا جمشیدی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی موضوع عدم پرداخت عوارض گمرکی 1000 میلیارد تومانی برای واردات گوشی «آیفون 7» را مطرح کرده بود.
به گفته یکی از مسئولان گمرکی با توجه به اینکه ارزش این مدل گوشی رقمی نزدیک به 360 دلار است، رقم ذکر شده از سوی رئیس سازمان تعزیرات یعنی قاچاق حداقل 40 کانتینر از این نوع گوشی به داخل کشور که با توجه به بازه زمانی، رخ دادن چنین موضوعی بسیار بعید به نظر می‌رسد. این در حالی است که رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی شهر تهران از قاچاق بودن 95 درصد محصولات گوشی آیفون خبر داده بود.
گفتنی است گوشی آیفون 7 در اواخر شهریورماه معرفی و در مهرماه در بازار ایران با قیمتهای بالای 4 میلیون تومان به فروش رسیده است. به نظر می‌رسد محموله وارد شده به کشور، گوشیهای آیفون تولید کشور چین و تحت لیسانس کشور آمریکا بوده است. هنوز مشخص نیست، این محصول تولید آمریکا چگونه مجوز واردات رسمی را دریافت کرده است.