صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان تعزیرات:

سالانه ۱۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود

رییس سازمان تعزیرات حکومتی، مبارزه با قاچاق را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: آمارهای رسمی نشاندهنده ورود سالانه ۱۵ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا٬ علیرضا جمشیدی جمعه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان افزود: حدود ۹۵ درصد پرونده‌هایی که رسیدگی می کنیم، مربوط به کالاهای قاچاق است.
وی مقابله با پدیده شوم قاچاق را نیازمند اراده ملی دانست و تصریح کرد: جلوگیری از قاچاق و پرداخت مالیات، موضوعاتی هستند که در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثری دارند.
وی بر ضرورت انجام برنامه ریزی برای مقابله با قاچاق کالا تاکید کرد و با اشاره به آثار مخرب قاچاق کالا گفت: قاچاق٬ تولید را از بین می برد و موجب تعطیلی کارخانه ها و بوجود آمدن بیکاری می شود.
جمشیدی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی سه وظیفه اصلی برعهده دارد٬ ادامه داد: نظام جرم را باید از تخلف جدا کنیم چراکه تخلفات بر عهده تعزیرات حکومتی است.
وی تخلفات مربوط به سلامت را نیز از موضوعات مرتبط با وظایف سازمان تعزیرات حکومتی خواند و به نمونه هایی از قاچاق و تقلب در کشور اشاره کرد و افزود: هفت هزار نوع زعفران مورد بررسی قرار گرفته که در بسیاری از آنها از رنگ های قاچاق استفاده می شود که به طور عمده نیز از کشور چین وارد می شوند و اینها، سرطان زاست.
وی به یکی دیگر از وظایف این سازمان در زمینه تخلفات صنوف اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۳ میلیون صنوف در کشور فعال هستند و تعزیرات حکومتی، در حال نظارت بر فعالیت و مقابله با تخلفات آنهاست و در این بخش، روند رو به رشدی را طی می کنیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز در سخنانی، بر ضرورت برخورد قاطع مسئولان قضایی با متخلفان تاکید کرد و گفت: باید با متخلفان، قاطعانه و بدون چشم پوشی برخورد کرد چراکه تخلفات آنها به کشور و مردم آسیب می رساند.
آیت الله زین العابدین قربانی بیان داشت: مبارزه با قاچاق و تقلب به جامعه ضربه می زند از این رو همه باید دست هم بدهیم و جلوی این اقدامات را بگیریم.
وی یکی از آثار سوء قاچاق را تاثیر روانی و بی اعتمادی جامعه عنوان کرد و افزود: باید در سایه مبارزه با این تخلفات، اعتماد مردم را در سلامت و استاندارد بودن کالاهایی که استفاده می کنند٬ جلب کنیم.