صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بیشترین کشفیات قاچاق، مربوط به موبایل و لوازم صوتی و تصویری است

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بیشترین کشفیات قاچاق در کشور، مربوط به لوازم خانگی، صوتی و تصویری و تلفن همراه است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،علیرضا جمشیدی روز شنبه در جلسه شورای قضایی استان گیلان در رشت افزود: پس از این اقلام، لوازم آرایشی، بهداشتی و کالاهای سلامت محور بیشترین اقلام قاچاق کشور را تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه دو نظام رسیدگی به تخلف و جرم متفاوت است، اظهار کرد: تخلف در واقع زیرپا گذاشتن مقرراتی است که در نظام قوانین تعریف شده و همچون جرم، قبح ذاتی و شرعی ندارد.
جمشیدی با بیان اینکه باید برای رسیدگی به پرونده های تخلف چارچوب هایی در نظر گرفته شده، ادامه داد: سرعت در رسیدگی و جلوگیری از زیان هایی که می تواند ایجاد کند، در رسیدگی به پرونده های تخلف و جرم متفاوت است.
وی به بخش های مختلف وظایف تعزیرات حکومتی اشاره و تصریح کرد: قاچاق از پدیده هایی است که اگر در ورود، توزیع و عرضه آن در کشور جلوگیری کنیم؛ می توانیم مطمئن باشیم که قابل کنترل است.
وی ادامه داد: امسال کشفیات ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته و سال های قبل، صد درصد افزایش داشته است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با تاکید بر اینکه قاچاق کالا، آثار مخربی بر تولید و اشتغال دارد، گفت: مجموعه اقداماتی که در کشور وجود دارد باید با عزم جدی تر شکل بگیرد.
وی نظارت بر حوزه درمان و سلامت را از دیگر وظایف این سازمان عنوان و بیان کرد: در بخش بیمارستانی، دارو و درمان تخلفاتی وجود دارد که با برنامه های پیشگیری، همکاری بخش های مربوطه و گزارش های بازرسی ، می توانیم جدی تر این مسائل را بررسی کنیم.
جمشیدی با اشاره به اینکه اخیرا به تخلفات چندین بیمارستان در تهران رسیدگی و حکم برای آنها صادر شده، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه های سازمان تعزیرات، حمایت می کند و ما هم اهتمام داریم و باید ورود جدی و نظارتی قوی تری در عرصه سلامت انجام شود.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین به فعالیت 10 هزار صنف آرایشگاه زنانه بدون پروانه در تهران اشاره و بیان کرد: این آرایشگاه ها در تغیر فرهنگ دختران و بانوان ما تاثیرگذارند.
وی نوع آرایش ، دخالت در امور پزشکی ، قیمت های سرسام آور و نبود کنترل و نظارت بر بهداشتی بودن وسایلی که استفاده می کنند را از جمله مشکلات واحدهای بدون پروانه عنوان کرد.
جمشیدی با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی به معنای نظارت نکردن بر فعالیت این بخش نیست، تصریح کرد: در کشورهایی که امور را به بخش خصوصی واگذار کرده اند، بیشترین نظارت را نیز انجام می دهند.
شرکت در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان از دیگر برنامه امروز (شنبه) رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در سفر به رشت است. جمشیدی شب گذشته نیز با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار کرد.