صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

پیانیست ایرانی، بهاره کمائی برای اولین بار در ایران دشوارترین اثر شوبرت را می نوازد

اجرای قطعه ای که خود شوبرت نتوانست بنوازد

این اثر توسط بهاره کمائی (نوازنده پیانو کلاسیک)- که در کارنامه خود کنسرت های متعدد و نیز اولین اجرا از شاکون، اثر باخ را دارد- در تاریخ 9دی اجرا خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، قطعه فانتزی مرد سرگردان که آن را مشکل ترین اثر پیانوئی شوبرت می نامند تا کنون فقط توسط پیانیست های خارجی نواخته شده است.

سایر قطعاتی که در این کنسرت اجرا خواهد شد عبارتند از:

شاکون (باخ/بوسونی9)

بارکارول(شوپن)

اینتر متزوهای اپوس118(برامس)

اوه ماریا (شوبرت/لیست) و ویدمونگ (شومان/لیست)

بهاره کمائی تا کنون کنسرت های متعدد و موفقی را در سالن های معتبر کشور برگزار کرده و جزو معدود نوازندگان کلاسیک ایرانی است که به طور مرتب به اجرای زنده می پردازد.

در سال 1382 به همراه آقای صفا شهیدی (نوازنده و آهنگساز) تنها گروه رسمی «دو پیانو ایران» را تشکیل دادند و موفق به اجرای برجسته ترین آثار تصنیف شده برای «دو پیانو »( از آهنگسازانی چون موتزارت، شوپن، آرنسکی، راخمانیف،لوتوسلاوسکی، باباجانیان و ...) شد و در آخرین پروژه ی خود به همراه خانم جولازوگرافو (مدرس در کنسرواتوار آتن ) در چندین شهر یونان از جمله سالن پارناسوس آتن به اجرای دو کنسرت پیانو و سولو  از قطعات کلاسیک و نیز قطعات معاصر ایرانی و یونانی پرداخته است.

این کنسرت 9 دیماه راس ساعت 21/30 در تالار وحدت بر روی صحنه می رود، علاقه مندان می توانند جهت تهیه بلیط به سایت   http://www.iranconcert.com و گیشه تالار وحدت مراجعه نمایند.