صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی لردگان؛

پشت پرده وزارت خانه و کارخانه داران در افزایش قیمت مصالح ساختمانی

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی لردگان با اشاره به پشت پرده افزایش قیمت مصالح ساختمانی، گفت: هیچ ارگان و یا نهادی نظارتی روی تعیین قیمت مصالح ساختنانی از سوی کارخانه داران ندارد که شاید این عدم نظارت به صورت تعمدی صورت می پذیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایت خبری رازق،  قدرت الله نادری رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی لردگان با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی اظهار داشت: گران شدن مصالح ساختمانی در شرایط فعلی و عدم نقدینگی مردم در بازار باعث شده تا اقتصاد کشور به بیماری رکود دچار شود که این بیماری خود نیز حاصل عدم برابری میان عرضه و تقاضاست.
وی ادامه داد:برخی با افزایش بی رویه و بی هنگام قیمت  بدنبال انحصار مصالح ساختمانی هستند طوری که وزارت خانه اختیار تعیین قیمت را به عهده خود کارخانه داران واگذار کرده است و عملا نظارتی روی این موضوع وجود ندارد و به همین دلیل است که دیگر ساخت و ساز در کشور کمرنگ شده است.
رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی لردگان با توجه به عدم نظارتی که بر روی تعیین قیمت مصالح ساختمانی وجود دارد، عنوان کرد: هیچ نهاد و وزارت خانه ای در تعیین قیمت مصالح و نظارت بر روی آنها دخالتی نمی کند که شاید این موضوع مرتبط با پشت پرده هایی بین کارخانه داران و وزارت خانه ها باشد.
نادری با بیان اینکه بانک ها در کشور نزول خورهای قانونی هستند که خون تولید کننده ها را به جوش آورده اند، عنوان کرد: بانک ها شرایظی را برای مردم و تولید کننده ها فراهم کرده اند که حتی اگر یک قسط از وام کسی عقب بیفتد آن فرد جریمه خواهد شد، با این وضعیت بانک ها از نزول خوران هم بدتر عمل می کنند.
وی در پایان با اشاره به طرح مسکن مهر خاطر نشان کرد: مسکن مهر پروژه ای چند منظوره در ایجاد سرپناه با حداقل هزینه و نیز کارآفرینی برای قشر عظیمی از جامعه بود که توانسته بود حتی تا بخش زیادی از اقتصاد کشور را بهبود بخشد.