چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کتابگردی عضو شورای شهر تهران و رئیس اتحادیه کتابفروشان از کتابفروشی ها

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان از برنامه ریزی های صورت گرفته برای بازدید از تعدادی کتابفروشی ها خبر داد و در تشریح نتایج این اقدام نمادین در دیدار با کتابفروشان گفت: مجموعه این حرکات منجر به تغییر نگرش به کتاب و حمایت از کتابفروشی ها می شود.

محمود آموزگار در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران با اشاره به آغاز بیست و چهارمین دوره هفته کتاب، گفت: طی دو سال اخیر به ابتکار و همت  مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، آخرین پنجشنبه هفته کتاب به کتاب گردی و دیدار با کتاب فروشان اختصاص پیدا کرده که سال گذشته اتحادیه نیز در معیت ایشان برنامه ریزی کرد و با مراجعه به کتاب فروشان، نویسندگان و دست اندرکاران حوزه نشر در جریان مسایل آنان قرار گرفت.
رئیس اتحادیه ناشران و کتافروشان در ادامه به نتایج و ثمرات این اقدام نمادین اشاره کرد و افزود: با این اقدام کتابفروشی ها در مرکز توجه اجتماعی قرار می گیرند ضمن آنکه این حرکت به تهران منحصر نشد و در سایر شهرستان ها نیز مسئولان و مدیران مختلف به کتابفروشی ها مراجعه می کنند و در جریان مسایل و چالش های آنان قرار می گیرند.
وی در عین حال تصریح کرد: مجموعه این حرکات موجب تغییر نگرش و حمایت از  کتابفروشی ها و همچنین به راه افتادن طرح های حمایتی عیدانه، تابستانه و پاییزانه و بن کارت های استانی برای خرید کتاب شده است.
آموزگار همچنین برنامه های امسال در دیدار با کتاب فروشان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال جاری نیز همراه با مسجدجامعی از تعدادی کتابفروشی ها بازدید خواهیم کرد و امیدواریم سایر مسئولان نیز در تداوم این اقدام نمادین، وضعیت کتاب فروشان، نویسندگان، مترجمان و پدید آورندگان را به عنوان یکی از ارکان حوزه نشر مورد توجه قرار دهند.