صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با اعلام کمبود ۲۰۰۰تخت بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

بیمارستان شهدای تجریش جدید در حال ساخت است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از کبود ۲۰۰۰ تخت بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: البته در حال ساخت بیمارستان شهدای تجریش جدید در فضای بیمارستان فعلی با ۷۲۰ تخت خواب هستیم که تا اواخر مرداد ۹۶، اورژانس بیمارستانی آن افتتاح می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ،دکتر علی اصغر پیوندی، درباره میزان تخت بیمارستانی این دانشگاه، گفت: در حال حاضر پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت تهران تحت پوشش دانشگاه ما هستند که برای این تعداد ۳۰۰۰ تخت فعال داریم. بر اساس نرم کشوری و ملی با کمبود ۲۰۰۰ تخت مواجهیم.
پیوندی با بیان اینکه این مشکل مزمنی بوده که از بعد از انقلاب تا کنون در تهران اتفاق افتاده است، افزود: از آنجایی که به تهران به عنوان یک شهر برخوردار نگاه کرده‌ایم، تلاش هم برای افزایش تخت‌های بیمارستانی‌اش انجام نشده و این مشکل مزمن ایجاد شده است. به طوریکه ما در حوزه خودمان با کمبود تخت مواجهیم.
 
بیمارستان شهدای تجریش جدید تا سال آینده ساخته می‌شود
وی ادامه داد: البته در این دولت تلاش‌های خیلی خوبی برای رفع کمبود تخت انجام شده است و به عنوان مثال در حال ساخت بیمارستان شهدای تجریش جدید در فضای بیمارستان فعلی با ۷۲۰ تخت خواب هستیم که تا اواخر مرداد ۹۶ اورژانس بیمارستانی آن افتتاح می‌شود و این اقدام نویدی است برای نظام سلامت کشور.
پیوندی تاکید کرد: بنابراین با افتتاح این بیمارستان بسیاری از مشکلات‌مان حداقل در شرق و شمال شرق تهران مرتفع می‌شود. البته باید توجه کرد که ساخت تخت و تجهیزات هم هزینه‌بر و هم زمان‌بر است و به سرعت عملیاتی نمی‌شود؛ اقدامی است که به زمان نیاز دارد و حتی با وجود منابع هم طول می‌کشد تا به نتیجه برسد.