صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

جشنواره بهترین کتاب با موضوع معلولیت پایان یافت

مراسم پایانی دومین جشنواره انتخاب بهترین کتاب با موضوع «معلول، معلولیت و توانمندسازی» یکشنبه 23 آبان‌ماه در تالار قلم کتابخانه ملی ایران برگزار شد
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،انجمن علمی و آفرینش‌های هنری معلولان ایران با همکاری معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی، موسسه خانه کتاب، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی هنری آوای معلولان دومین جشنواره انتخاب بهترین کتاب با موضوع «معلول، معلولیت و توانمندسازی» را برگزار کرد.
منصور بورجیان دبیر دومین جشنواره انتخاب بهترین کتاب معلولین در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره نسبت به دوره گذشته  70درصد بیشتر شده است. تعداد افراد معلولی که آثار خود را به این جشنواره ارائه دادند هم نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این نشان‌دهنده این مسئله است که معلولین ما خود را در جامعه مطرح می‌کنند و مطرح می‌بینند. این نوع فعالیت‌ها موجب حضور بیشتر معلولین در فعالیت های جامعه می‌شود.
وی در رابطه با پتانسیل و استعدادی که در افراد معلول نهفته است گفت: آقای محمدرضا شاهی با وجود معلولیت جسمی خود 11 جلد کتاب  تخصصی را ترجمه کرده و به نظر هیئت داوران لایق دو جایزه بود زیرا به صورت تخصصی عمل کرده است. شناسایی نخبه‌های معلول یکی از اهداف اصلی این جشنواره بوده و هست.
در این مراسم یحیی سخنگویی، فریبا محمدیان، مهین فرهادی‌زاد و زهره افشارمند برای تالیف «کتاب جامع ورزش معلولین» و بهنام ناصح برای تالیف داستان «پروانه‌ای روی شانه» به عنوان برگزیدگان برتر هیئت داوران معرفی شدند و لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را دریافت کردند.
در ادامه علی ملک‌پور برای تالیف کتاب «دایره‌المعارف نوابغ و مشاهیر معلول ایران و جهان» ، پرویز شریفی درآمدی و محمدرضا شاهی برای ترجمه «کتاب روانشناسی رشد در گستره زندگی» نوشته جان سانتراک، ندا رفیع‌زاده، شعله نوذری، مسعود قاسم‌زاده و مهران ماندگار برای ترجمه کتاب «راهنمای کاربردی ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد معلول جسمی ـ حرکتی»، فرح بهبهانی برای ترجمه کتاب داستان «اعجوبه» نوشته ار.جی. پلاچیو، آنیتا یارمحمدی برای ترجمه کتاب داستان «بیرون ذهن من» نوشته شارون ام. درپیر و مریا یزدانی برای تالیف کتاب «ماه نوش و صورتک‌های آسمانی» شایستگان تقدیر هیئت داوران معرفی شدند و لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را دریافت کردند.
همچنین هانیه عرب، رباب فتوحی، رضا ایلخانی، یحیی توکلی، شکوفه شاهپری، غلام رضا زرین کفشیان و علی نوری به عنوان برگزیدگان معلول دومین جشنواره  انتخاب بهترین کتاب با موضوع «معلولیت و توانمندسازی» معرفی شدند.
اختتامیه دومین جشنواره انتخاب بهترین کتاب با موضوع «معلول، معلولیت و توانمندسازی»  با حضور حسین نحوی نژاد، معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور، محمدرضا اسدی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران، مسعود کنزی رئیس اسبق دانشکده توانبخشی و سعید برنج‌چی عضو هیئت مدیره انجمن  و جمعی از مدیران حوزه  معلولین کشور برگزار شد.