صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مجمع جهانی اقتصادی منتشر کرد؛

8 پیش بینی برای جهان در سال 2030

مجمع جهانی اقتصاد، 8 پیش‌بینی برای سال 2030 در نظر گرفته است. سایت خبری اتاق تهران این گزارش را به فارسی ترجمه کرده است.

به گزارش کسب و کار ینیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق تهران، انتخابات امریکا پیش بینی حتی برای آینده نزدیک دیگر آسان نیست. این در حالی است که تصور از آینده می تواند چشم‌انداز تاره ای در چالش‌ها و فرصت از امروز در اختیار افراد قرار دهد.
ما از کارشناسان در شوراهای جهانی آینده برای برداشت از جهان سال 2030 سوال کردیم. نتایج بدست آمده از مرگ خرید و تجدید حیات دولت ملت ها خبر داده است.
1.همه محصولات به خدمات تبدیل می شوند.
«من هیچ چیزی برای خود ندارم. من ماشین خودم را ندارم. من خانه ای برای خودم ندارم. من هیچ لوازم یا هیچ لباسی برای خودم ندارم.» خرید حافظه ای دور در شهرهای سال 2030 خواهد بود.
2.قیمت جهانی کربن وجود دارد.
چین در سال 2017 رهبر به حق انتشار دی اکسید کربن خواهد بود. تنظیمات جهانی به سمت قیمت کربن و حذف سوخت های فسیلی حرکت می کند. این موضوع پیش بینی جین بروستن، رییس سازمان تغییرات آب و هوایی و محیط زیست در آزمایشگاه ملی فیزیک بریتانیاست. اروپا در عین حال خود را به عنوان مرکز تجارت ارزان پیدا کرده است، پانل‌های خورشیدی کارآمد به عنوان قیمت انرژی های تجدیدپذیر به شدت کاهش یافته است.
3.تسلط امریکا به پایان رسیده است و تعداد انگشت شماری قدرت جهانی وجود خواهد داشت.
رابرت موگاه، مدیر تحقیقات موسسه  Igarapé Institute می نویسد دولت ملت‌ها بازمی گردند. به جای یک نیروی واحد تعداد انگشت شماری از کشورها –امریکا، روسیه، چین، آلمان، هند و رییس ژاپن در میان آنها- نشان از تمایلات نیمه امپریالیستی دارد. در عین حال در همان زمان نقش دولت توسط روند ظهور شهرستان ها و گسترش هویت آنلاین در معرض تهدید قرار دارد.
4.وداع با بیمارستان، سلام خانه‌های درمانی
ملانی واکر، پزشک و مشاور بانک جهانی می گوید: تکنولوژی، بیماری ها را مختل کرده است. به لطف رانندگی های خودکار و گام های بلندی که در طب و پیشگیری از بیماری ها به وجود آمده بیمارستان ها در حال خارج شدن از مسیر هستند. جراحی ها و اهداکنندگان عضو در حال از بین رفتن هستند و به جای آنها لوله های رباتیک کوچک و اندام های زیستی چاپ شده (bio-printed) می آیند.
5.خیلی کمتر گوشت می خوریم.
تقریبا ما هم مانند پدربزرگ و مادربزرگ هایمان گوشت را برای لذت بردن مصرف کرده ایم نه یک ماده اولیه خام. این را تیم بنتون استاد جمعیت شناسی در دانشگاه لیدز انگلستان می گوید. ترکیب تولیدکنندگان و کشاورزی باید با هم نفع ببرند نه فقط فروشگاه هایی که آخرش می فروشند. ترکیبی از این دو با طراحی دوبار موادغذایی راحت تر و سالم تر و کمتر مضر برای محیط زیست همراه خواهند بود.
6.پناهندگان سوری امروز، مدیران اجرایی سال 2030 خواهند بود.
پناهندگان تحصیل کرده سوری تا سال 2030 یکپارچه سازی اقتصادی را می سازند کسانی که مجبور به فرار از جنگ بوده اند.
جهان نیاز به آمادگی بهتر برای افراد درحال حرکت دارد. لورنا سولیس، موسس و مدیرعامل سازمان غیردولتی Blue Rose Compass این موضوع را بیان می کند. به هرحال تغییرات آب و هوایی هم یک میلیارد نفر را آواره کرده است.  
7.ارزش‌هایی که در غرب ساخته شده است به نقطه شکست آزمایش رسیده است.
ما کنترل و توازن هایی که تقویت دموکراسی ما را در خطر می اندازد را فراموش کرده ایم. کنت رات، مدیراجرایی دیده بان حقوق بشر این مساله را می نویسد.
8.تا سال 2030 ما آماده انتقال انسان به سمت سیاره سرخ هستیم.
علاوه بر این زمانی وجود دارد که ما احتمالا به دنبال کشف شواهدی از حیات بیگانه ها هستیم. الن استوفان، دانشمند ارشد ناسا به این موضوع معتقد است. علم بزرگ به ماه کمک خواهد کرد تا جواب سوال های بزرگ درباره زندگی بر روی زمین را پیدا کنیم. همچنین علم به کاربردهای عملی برای تکنولوژی فضا کمک خواهد کرد.