صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون اسبق شرکت بورس:

کاهش 30 درصدی سود شرکت‌های بورسی

معاون اسبق شرکت بورس گفت: کل سود شرکت‌های بورس و فرابورس نسبت به پارسال 30 درصد کاهش یافته که عمده آن در صنعت فولاد، پتروشیمی و نفت است.

به گزار کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری فارس،  محمدرضا رستمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات در خصوص شرکت تاپیکو گفت: کاهش قیمت جهانی نفت، اوره، آمونیاک، متانول، الفین‌ها و کل محصولات پتروشیمی موجب شد که سودآوری این شرکت‌ها کاهش یابد و در حال حاضر نیز بازدهی خوبی ندارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 500 شرکت در بورس  و فرابورس داریم، گفت:‌کل سود این شرکت‌ها نسبت به پارسال 30 درصد کاهش یافته که عمده آن در صنعت فولاد، پتروشیمی و نفت بوده است؛ زمانی هم که سود کاهش یابد، بازدهی کاهش خواهد یافت.
معاون وزیر کار اظهار داشت: بازگشت سود طی سال‌های آتی وابسته به قیمت نفت و فولاد است. صنعت پتروشیمی و فولاد نیز وابسته به سود بانکی است و در حال حاضر شرایط بانک‌ها و معوقات به گونه‌ای است که سودآوری بانک‌ها محدود است و عملیات تسهیلات‌دهی و سپرده‌دهی سودآور نیست.
رستمی در پایان گفت: با این شرایط، بانک‌ها به کارهایی همچون فروش زمین، ساختمان و سایر واگذاری‌ها روی می‌آورند و امیدواریم شرایط بین‌المللی به گونه‌ای باشد که بانک‌ها بتوانند از طریق فاینانس، سودآور شوند.