صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سیاست‌های خصمانه آمریکا با اجرای اقتصاد مقاومتی بی‌تاثیر است

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید تا زمانی که از الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور پیروی کنیم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سیاست‌های خصمانه این کشور تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، ابوالفضل فتح‌اللهی  در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: اگر الگوی اقتصاد مقاومتی را به طور صحیح و اصولی در کشور پیاده‌سازی و اجرایی کنیم و از مجرا و مفادی که برای آن تعیین شده خارج شویم اثرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و جمهوری‌خواهان متوجه اقتصاد ایران نخواهد بود.
وی ادامه داد: افزایش یا کاهش قیمت نفت تابع بازار بوده و ممکن است با جهش ناگهانی یا افت شدید قیمت‌ها مواجه باشیم، ولی مصرف محصولات نفتی قیمت‌های این فرآورده‌ها در دنیا را تنظیم می‌کند و اوپک به‌طور مشخص در این زمینه نقش اساسی دارد.
به گفته نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران آمریکا با وجود آنکه دارنده بزرگ‌ترین منابع نفتی جهان است، اما در حال حاضر به عنوان مصرف‌کننده به‌شمار می‌رود و به نوعی تحت تاثیر تولیدات اوپک قرار دارد.
فتح‌اللهی خاطر نشان کرد: مباحثی که تا پیش از انتخابات نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در خصوص برجام مطرح کردند بیشتر خوراک تبلیغاتی دارد و تصمیم‌گیرنده در آمریکا تنها فرد رییس جمهوری نیست بلکه کنگره، سنا و هیات حاکمه آمریکا تصمیم‌گیرنده سیاست‌های خارجی ایالات متحده آمریکا است.