صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

لایحه اصلاح قانون بانکداری بدون ربا تا ۲۰ روز دیگر ارایه شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد دولت وعده داده است 20 روز لایحه اصلاح قانون بانکداری بدون ربا را به مجلس ارایه کند در غیر این صورت نمایندگان این موضوع را به شکل طرح بررسی می کنند.

«سیدتقی کبیری» در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: اصلاح قانون بانکداری بدون ربا از مهم ترین طرح ها یا لایحه های کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به شمار می رود و دولت وعده داده است لایحه اصلاح این قانون را در موعد مقرر به مجلس ارایه کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی یادآوری کرد 30 سال از تصویب قانون بانکداری بدون ربا گذشته و تحولات زیادی در سطح داخلی و خارجی در زمینه بانکداری رخ داده است؛ بنابراین اصلاح این قانون پس از سه دهه بسیار ضروری است.
عضو کمیسیون اقتصادی محلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر 10 سال یکبار اصلاح قوانین ضروری است و اگر طرح یا لایحه اصلاح قانون بانکداری بدون ربا تصویب شود بخش زیادی از مشکلات جامعه و دغدغه مراجع در حوزه بانکداری برطرف می شود.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه مبارزه با قاچاق و لایحه اصلاح قانون تعاون نیز از مهم ترین لوایح کمیسیون اقتصادی مجلس است که پس از بحث وبررسی در کمیسیون به صحن علنی مجلس شورای اسلامی می رود.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز دو روز پیش گفت: پس از 33 سال طرح اصلاح قانون بانکداری بدون ربا را که همه دولت‌ها قول اصلاح آن را داده بودند اما اتفاقی نیفتاده بود، نهایی کرده‌ایم و یک ماه پیش کلیات آن در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسید.
وی اعلام کرد: از آن تاریخ 45 روز به دولت فرصت داده‌ایم در این زمینه لوایح خود را تهیه کند و با رییس کل بانک مرکزی نیز جلساتی داشته‌ایم اما اگر دولت تا دو هفته آینده لوایح خود را نیاورد، طرح خود برای اصلاح بانکداری اسلامی را مبنا قرار می دهیم.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار «شفافیت، صداقت» از چهاردهم آبان ماه آغاز به کار کرده و تا بیست و یکم آبان ماه از ساعت 9:30 تا 20 در مصلای امام خمینی(ره) میزبان علاقه مندان است.