صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید بزودی اعلام می شود

معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید بزودی از سوی دولت نهایی و اعلام می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایانا، عبدالمهدی بخشنده با بیان این که پیش بینی می شود امسال تولید مرکبات بیش از حد نیاز باشد، اظهار داشت: ولت در راستای سیاست "بازار در ازای بازار"، موافقت کرد بازرگانان محصولات کشاورزی به ازای صادرات ۳ کیلوگرم پرتقال و نارنگی در سال جاری یک کیلوگرم از این محصولات در تابستان سال 96 با رعایت تمام شرایط قرنطینه ای و بهداشتی وارد کنند.
این مقام مسوول با اشاره به اینکه فصل کشت غلات به ویژه گندم، جو و کلزا آغاز شده، گفت: طبق آخرین آمارها تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت کلزا رفته که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری را تجربه کرده و این موفقیت قابل توجهی برای رسیدن به سطح ایده آل محسوب می شود و بالاتر از سطح پیش بینی هاست زیرا یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی، کاهش وابستگی به واردات دانه های روغنی است.
بخشنده در مورد گندم افزود: تاکنون ۲,۵ میلیون هکتار نیز گندم دیم و آبی کشت شده که با توجه به امکانات فراهم آمده، امید می رود امسال نیز مانند سال گذشته تولید مطلوب باشد.
معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: تمام نهاده های مورد نیاز کشاورزان اعم از سموم، کودهای شیمیایی و بذر، در اختیار کشاورزان قرار گرفته و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد. ضمن اینکه بخش اعظم بذور گندم و جو تولید داخلی بوده و بخشی از بذور کلزا نیز که رقم های جدیدی را شامل می شود، وارداتی است.