صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل توزیع برق:

نوسان هزینه انشعاب درتهران به دلیل تفاوت قیمت زمین است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: با توجه به اینکه انشعاب‌ها باید از طریق زمین به مشترکان برسد، نوسان قیمت زمین در نقاط مختلف پایتخت، هزینه واگذاری انشعاب را متفاوت کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «سیدمحمد هاشمی» روز یکشنبه در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی برق با اشاره به گستردگی شبکه توزیع برق تهران گفت: در کشور 36 هزار پست 20 کیلو ولت وجود دارد که 17 هزار پست آن در تهران قرار دارد که این امر نشان می دهد که چه حجم عظیمی از این شبکه زیر زمینی، در تهران کار گذاشته شده است.
وی افزود: قیمت‌ها به دلیل اینکه شبکه برق باید در زمین مدفون شود، بالاست به طوریکه هزینه هر انشعاب از 2.5 تا 5.5 میلیون تومان می‌رسد.
هاشمی تصریح کرد: برای گرفتن مجوز حفاری باید 23 میلیون تومان به شهرداری بدهیم و چون شهرداری اجازه زدن پست هوایی را نمی‌دهد، باید اکثر انشعاب‌ها به صورت زمینی انجام شود؛ بنابراین مجبوریم هزینه پست‌های زیر زمینی تا 25 کیلوولت را خودمان تامین کنیم، اما بیشتر از این مقدار به عهده مشتری است.
وی تاکید کرد: هزینه انشعاب در تهران نقطه به نقطه فرق می‌کند، چرا که هزینه زمین در مناطق مختلف برای حفر کابل های برق متفاوت است.
هاشمی با اشاره به یارانه واگذاری انشعاب گفت: میزان یارانه در تهران حداقل 50 درصد برای کنتور 32 آمپر بود، اما هم اکنون با تغییر تعرفه انشعاب، 30 درصد شده است.
هاشمی تصریح کرد: تلفات برق در استان تهران در گذشته 15 درصد بود اما با کار بسیار بزرگی که در این زمینه انجام شد، هم‌اکنون این رقم به 6.3 درصد کاهش یافته که بهترین رقم تلفات در سطح کشور است.