نقش مشتری در مدیریت دانش و فرایند و نوآوری: تاثیرات در ظرفیت نوآوری و نتایج بازاریابی

نقش مشتری در مدیریت دانش و فرایند و نوآوری: تاثیرات در ظرفیت نوآوری و نتایج بازاریابی

نام و نام خانوادگی : جواد محب
ایمیل : j.moheb@ut.ac.ir
رشته تحصیلی / دانشگاه : مدیریت فناوری اطلاعات / دانشگاه تهران

پژوهشگران، تاثیر مدیریت دانش مشتریان را به عنوان منبعی استراتژیک و کلیدی در بهبود نوآوری و به عنوان عاملی 1 (CKM) برای پشتیبانی مدیریت بلند مدت ارتباط با مشتریان؛ را تایید کرده اند. این مطالعه، فهمی عمیق تر از زمینه سازهای داخلی ظرفیت نوآوری کسب و کار، به عنوان عاملی غالب بر راهکارهای پیشین را فراهم میکند. مدلی که تا پیش از این مورد آزمایش ) در فرایند های نوآوری و نتایج بازاریابی 2 (به عنوان عامل مرتبه CKM قرار نگرفته بود، به منظور تحلیل نقش همکاری مشتری و شرکت 210 مورد استفاده قرار گرفته است. به منظور آزمایش این مدل، مدل سازی معادلات ساختاری در مجموعه ای از و همکاری مشتریان، زمینه CKM مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج بدست آمده موید این مطلب هستند که 2اسپانیایی CKM سازهایی برای ایجاد ظرفیت نوآوری و پدید آمدن نتایج مثبت بازاریابی هستند. علاوه بر این باید در نظر داشت که تاثیر مهم تر از تاثیر همکاری مشتریان است. این مطلب، مقدماتی را به منظور توسعه نوآوری در شرکت ها فراهم میکند و توضیح می دهد که مدیران چگونه می توانند نتایج بازاریابی را بهبود ببخشند. مدیریت دانش مشتریان، برای سازمانها این امکان را فراهم می آورد که با ضریب بیشتری قادر به تشخیص فرصت های پدیدار شده در بازار بوده و مزیت رقابتی خود را افزایش دهند. برخی از صاحب نظران با ترکیب دو مفهوم دانش و نوآوری ، واژه" نوآوری دانش"را مطرح نموده و قائل به مدیریت نوآوری مبتنی بر دانش هستند. به عبارتی دانش و نوآوری و نیز مدیریت بر این دو را تکمیل کننده یکدیگر دانسته و تفکیک ناپذیر می پندارند. نوآوری مبتنی بر دانش مشتری، گاه سازمان را به فراتر از آنچه انتظار داشته، رهنمود می کند. برای توضیح در این مورد می توان به درست شدن ایراد موتوری یکی از خودروهای شرکت ایران خودرو اشاره کرد.

قیمت طلا ، ارز و سکه
  • تحولات بازاریابی در قرن 21 ام
  • ثبات برنامه‌ها در کابینه جدید
  • ارجاع امور سرمایه‌گذاری خارجی به بخش خصوصی‌
  • ورود تجهیزات تقلبی سیستم‌های حفاظتی با مارک چینی
  • رقابت در قیمت به نفع مصرف‌کننده
  • راه استراتژیک کابینه
  • فرایند‌های کاری برای شروع یک فروش موفق
  • چشم‌انداز مبهم خانه‌دار شدن
  • حضور بخش خصوصی واقعی در اقتصاد
  • محمد فرح: شرایط برایم آرام‌تر شده است
  • خواب بازار پارچه با چک‌های برگشتی
  • زیدان: رئال مادرید تیم A و B ندارد/ تیم فوق العاده‌ای دارم
  • زندگینامه ارنستو برتارلی؛ ورزشکار کارآفرین
  • ترویج و گسترش فرهنگ اصلاح الگوی مصرف در تمامی بخش‌های مجتمع بندری امام خمینی (ره)
  • تهدید به محرومیت‌های طولانی برای ووشوکارانی که به MMA بروند
  • اتفاق بی سابقه در افتتاحیه یونیورسیاد
  • استقلال، غرق در مشکلات
  • علت تاکید بر ورود رمز کارت بانکی چیست؟
  • مخالفت با ایجاد مجوزهای جدید در حوزه کسب‌وکارهای اینترنت
  • کیلدال؛ نابغه ای که می توانست سرنوشت مایکروسافت را تغییر دهد
  • فقط از مراکز معتبر سیم‌کارت بخرید
  • راههای راضی نگه داشتن مشتری
  • بررسی بازنگری طرح تفصیلی شهر رودان در هرمزگان
  • در ۵۰ سال اخیر پروژه‌ای به اهمیت راه‌آهن در استان اجرا نشده است
  • ورود نظامیان سعودی به شهر «عدن» در یمن
  • جوان اوتیسمی پرخواننده‌ترین نویسنده ژاپن پس از موراکامی شد
  • کشف ۹۱ درصد از جرایم آدم ربایی
  • اولین دوره جایزه ملی کیفیت غذای ایران
  • توصیه هایی برای پرورش کارمندان خلاق
  • تاریخ شفاهی کاخ گلستان رونمایی می شود
  • پرداخت سود سهامداران شرکت پتروشیمی جم درشعب بانک پارسیان
  • اعطای تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی به روابط عمومی بانک ملت
  • بانک مسکن 14 هزار تسهیلات ازدواج پرداخت کرد
  • خانه قدیمی سپهبد امیراحمدی درتهران تخریب شد
  • فاز سوم «لیسانسه‌ها» ساخته می‌شود
  • خطری که ۴۰۰ میلیون کارت بانکی را تهدید می‌کند
  • صرورت نوسازی صنایع تبدیلی کشاورزی برای جذب بازارهای صادراتی
  • جزئیات نشست تخصصی مدیران و متخصصان شهری و اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی جنوب استان کرمان
  • نمادهای پالایشگاهی و فلزی، شاخص بورس را به آستانه کانال 82 هزار واحد بردند
  • ۹۰ ایده ایرانی به رویداد بین المللی ایده‌پردازی ارسال شده است
  • تزریق هیجان و حس جوانی واقعیبه مشتریان وفادار MVM
  • پایش طولانی‌مدت مناطق وسیع با پهپاد دانش‌بنیان
  • خطری که ۴۰۰ میلیون کارت بانکی را تهدید می‌کند
  • رفع تصرف از یک میلیون و ۲۳۰ هزار مترمربع زمین ملی در سبزوار
  • بازاریابی عصبی و تاثیر آن در قیمت‌گذاری
  • بزرگترین واحد معدنی طلای کشور در تکاب تعطیل نیست
  • جزئیات دهمین جلسه کمیسیون ماده پنج استان همدان و دومین جلسه کمیسیون ماده پنج شهر ملایر
  • ضرورت تحکیم انضباط حرفه‌ای مهندسان
  • ۵هزار واحد صنعتی و معدنی تسهیلات می‌گیرند
  • روابط عمومی بانک شهر در جمع سرآمدان روابط عمومی ایران