صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان:

مرزهای سیستان و بلوچستان رونق بی‌نظیری در زمینه‌ی صادرات و واردات داشته‌اند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته مرزهای استان رونق بی نظیری در زمینه صادرات داشته است.

علی خانقایی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه‌ سیستان و بلوچستان، افزود: ترانزیت استان مهمترین بند از سند توسعه استان است که باید در بلند مدت به جایگاه واقعی خود برسد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان بیان کرد: استان دارای ظرفیتهای بالای ترانزیتی است که باید با تعامل مناسب بین اعضاء و دستگاههای مرتبط و با ساماندهی امور در پایانه های مرزی شرایط حضور سرمایه گذاران فراهم شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین حجم صادرات کالا به کشور افغانستان از طریق پایانه مرزی میلک انجام می شود و این پایانه رتبه اول صادرات به این کشور را در میان پایانه های مرزی مشترک دارد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: باید از ظرفیت های موجود در بازار افغانستان استفاده کرده و افزایش حجم مبادلات و تثبیت موقعیت موجود با این کشور به عنوان یک بازار هدف مورد توجه تجار و بازرگانان کشورمان قرار گیرد.
خانقایی خاطرنشان کرد: موقعیت ممتاز استان به دلیل همجواری با آب های آزاد و سرمایه گذاری های انجام شده در زیرساخت های حمل و نقل جاده ای، ریلی و نیز توسعه بندر چابهار و تمایل کشور های هند و افغانستان جهت سرمایه گذاری در این بندر نشان از اهمیت و جایگاه استان به عنوان یک مسیر امن برای جا به جایی کالا به کشورهای آسیای میانه است.
وی همچنین در ادامه به جابه جایی مسافر نیز از پایانه های مرزی استان نیز اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال، 258 هزار و 712 مسافر از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه تردد کردند.
خانقایی تصریح کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ده درصد رشد داشته و با توجه به درصد بالای تردد مسافر از پایانه مرزی میرجاوه، برای تسهیل تردد و رفاه و آسایش مسافران اقدامات بسیار مناسبی در زمینه ساخت و ساز و بهسازی این پایانه مرزی در حال انجام است.
خانقایی با اشاره به اینکه 63 مورد موافقت‌ اصولی برای ساخت مجتمع‌های خدماتی- رفاهی صادر شده که با بهره‌برداری از آنها به ازای هر 50 کیلومتر یک مجتمع جانمایی می‎شود، گفت: در حال حاضر 19 مجتمع خدماتی- رفاهی به کاربران جاده ای خدمات ارایه می دهند و 26 مجتمع نیز درسطح محورهای استان در دست ساخت است که از این تعداد حداقل پنج و حداکثر 11 مجتمع تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سیستان و بلوچستان افزود: 56 نقطه از راه‌های ارتباطی استان به 93 سامانه هوشمند کنترل سرعت مجهز شده و 1000 کیلومتر از جاده‌های استان از طریق این دوربین‌ها کنترل می‌ شود.
خانقایی اظهار داشت: سامانه هوشمند دوربین های نصب شده از دقت بالایی برخوردار است و به راحتی می تواند حتی در تاریکی شب پلاک خودرو را ثبت و سرعت متوسط و سرعت لحظه ای را محاسبه، به ازای هر تخلف در طول محور برگ جریمه صادر و اطلاعات تخلف را از طریق پیامک به مالک خودرو ارسال کند.