صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی:

ظرفیت نیروگاهی استان مرکزی به ٣٣٠٠ مگاوات می‌رسد

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: امیدواریم تا پایان امسال با جذب سرمایه‌ گذاری خارجی و بهره‌برداری از نیروگاه ساوه میزان کل ظرفیت منصوبه استان مرکزی را به ۳۳۰۰ مگاوات برسانیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی، دیروز (یکشنبه دوم آبان ماه) در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ های برق استان مرکزی که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گفت: نیروگاه شازند بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی استان مرکزی با ظرفیتی نزدیک به ۱۳۰۰ مگاوات است.
وی افزود: امیدواریم در ماه‌‌های آینده با توسعه نیروگاه شازند ظرفیت نیروگاهی استان را افزایش دهیم و همچنین تا پایان امسال با جذب سرمایه گذاری خارجی و بهره‌برداری از نیروگاه ساوه میزان کل ظرفیت نصب شده استان مرکزی را به ۳۳۰۰ مگاوات برسانیم.
طرزطلب در ادامه با اشاره به توانایی‌های نیروگاه شازند در عبور از پیک بار تابستان امسال، تصریح کرد: نیروگاه شازند بدون وقفه در ساعات پرباری تابستان تولید داشت.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر لزوم بازسازی نیروگاه‌های فرسوده، عنوان کرد: این کار به ازای تولید هر کیلووات توان ١٠٠٠ دلار هزینه در بر دارد، اما از آنجا که عدم بهسازی این نیروگاه‌ها می‌تواند در حالت کلی هزینه اجتماعی و زیست محیطی را افزایش دهد، این امر را در اولویت قرار دادیم.
وی گفت: امیدواریم با بهسازی تجهیزات و تاسیسات نیروگاه شازند بتوانیم تا ۱۲ درصد ظرفیت تولیدی این نیروگاه را افزایش دهیم.
روز گذشته (یکشنبه دوم آبان ماه) و هم‌زمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی از طرح‌های صنعت برق به ارزش ٢١٠٠ میلیارد ریال با دستور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر نیرو آغاز شد.