سرمقاله
این آثار معمولا مربوط به هر نوع اطلاعاتی است که مربوط به مراحل مختلف گذراندن تعطیلات خود از مرحله پیش از شروع و در مرحله تصمیمگیری و برنامهریزی و انتخاب اهداف سفر تا مرحله گذراندن آن و مرحله پس از تعطیلات میباشد. این اطلاعات و دادهها معمولا ماهیت مجازی داشته و اغلب مربوط به شبکههای مجازیست. بهدلیل انباشتگی فراوان چنین اطلاعات و دادههایی در فضاهای ابری، ضرورت بررسی و تحلیل و آنالیز این دادههای ارزشمند برای دستیابی به اطلاعات و تحلیلهای کاربردی و سودمند، آشکار و روشن است. این اطلاعات ضمن مهیا کردن فضاهای تصمیمگیری و تصمیمسازی برای نهادهای مختلف، امکان مهمتری را برای گسترش و توسعه کارآفرینی برای متقاضیان و علاقهمندان به این حوزه فراهم میآورد. این اطلاعات در طیف وسیعی مانند صنایع مرتبط با توریسم، مراکز اقامتی و رفاهی، حملونقل و مراکز اطلاعرسانی قابلیت کاربرد دارد و میتواند بستری برای گسترش کارآفرینی در صنایع و خدمات مختلف شود. اطلاعات مذکور امروزه بهدلیل ماهیت گستردگی و انباشتگی آن، دادههای بزرگ یا Big Data نامیده میشود. این دادهها از این نظر که توانایی ارائه محملی برای زمینههای کسبوکار و ابداع منابع جدیدی از آن برای آژانسهای گردشگری و صنایع توریستی را فراهم میکند، چشمگیر و قابل توجهند و از این منظر با توجه به اهمیت خود باید همواره مدنظر برنامهریزی و توجه نهادهای گردشگری و صنایع توریستی واقع شوند. با انتخاب یک راهکار مناسب در زمینه مذکور، صنعت توریسم بهراحتی توانایی فراگیری ذائقهها و علایق مصرفکنندهها و گردشگران را کسب کرده و میتواند در برقراری ارتباط بهتر با گردشگران و مخاطبان و علاقهمندان این صنعت توفیق مضاعفی کسب کند. بر اساس این موضوع همواره نهادهای گردشگری توانایی ارائه خدمات و کالاهای مناسب به قیمت مناسب و در زمان و مکان مناسب را دارا خواهند بود. بدون در دست داشتن چنین اطلاعاتی و هدفگذاری مناسب، طبیعی است که تبلیغات تاثیر مطلوب را نداشته و عملا منشا تاثیر و تغییری در میدان تجاری توریسم نخواهد شد. گردشگری و سفر، صنعتی با ضربآهنگ تند است که این سرعت تغییر و پیمایش، سرعت در تحلیل و آنالیز و تصمیمگیری و اجرا را در این صنعت ایجاب میکند. در صنعت توریسم هر تقاضایی باید بهسرعت بررسی شده و پاسخ داده شود و از اینروست که پرداختن به موضوع تحلیل دادههای صنعت توریسم در حوزه توریسم دیجیتال آشکارتر میشود.