صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مهندس نعمت زاده خطاب به مدیران:

نظارت کنید تا تسهیلات رونق تولید به ایجاد اشتغال و افزایش تولید منجر شود

وزیر صنعت , معدن و تجارت گفت: باید نظارت شود تا با اعطای تسهیلات رونق تولید افزایش تولید و اشتغال در کشور محقق شود.

به گزارش کسب و کار به نقل از شاتا، محمد رضا نعمت زاده در جلسه اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اعطای تسهیلات بخشی از فرآیند رونق تولید است افزود: گام مهم بعدی نظارت بر چگونگی استفاده از این تسهیلات است و باید از انحراف آن در مسیرهایی غیر از تولید جلوگیری کرد.
وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای اجرایی شدن برنامه ها و توجه ویژه به اقدام و عمل اشاره و تصریح کرد: باید با قاطعیت و تلاش جدی برنامه ها از روی کاغذ بیرون بیاید و جامه عمل بپوشد تا کشور به سوی توسعه گام بردارد.
وزیر صنعت ،معدن و تجارت بر تعیین تکلیف واحد های ثبت نام شده در طرح رونق تولید تاکید کرد و خطاب به مدیران گفت: در اسرع وقت به واحد ها اعلام کنید که واجد شرایط هستند یا خیر، و نگذارید معطل بمانند.
در این جلسه بر اساس گزارش ارایه شده از سوی معاونت صنایع تا کنون به ۱۲ هزار ۵۵۵ واحد صنعتی و کشاورزی در مجموع ۹۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که ۶ هزار و ۴۰۰ واحد بر اساس معرفی کارگروه رفع موانع تولید و در قالب طرح رونق و ۶ هزار و ۱۵۵ واحد نیز توسط بانک ها تسهیلات دریافت کرده اند.
همچنین بر اساس گزارش معاونت طرح و برنامه از مجموع ۵ هزار و۴۰۰ واحد با پیشرفت کار بالای ۶۰ درصد در کشورپروانه بهره برداری ۲ هزار و ۹۶۰ واحد تا پایان مهر ماه  صادر خواهد شد که بر این اساس ۹۰ درصد برنامه ریزی ها در این بخش محقق می شود.
در بخش ۳۶ طرح اولویت دار ابلاغی ستاد اقتصاد مقاومتی در مجموع ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است و بر اساس تکلیف این ستاد این طرح ها تا پایان امسال باید به بهره برداری برسد و در صورت تکمیل برای ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.
ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مسئولیت تحقق ۷ طرح اولویت دار از جمله رونق ۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط و ۳۳ طرح مهم و ملی را در قالب اقتصاد مقاومتی به وزارت صنعت ، معدن و تجارت واگذار کرده است.
شرکت شهرک های نیز در این نشست گزارشی از عملکرد خود دربخش ارتقای  توان رقابت پذیری ارایه  وآخرین وضعیت فعالیت خوشه های صنعتی را اعلام کرد.
معاونت امور معادن و صنایع معدنی هم در ادامه این نشست از ایجاد توازن در زنجیره تولید محصولات فولادی در کشور خبر داد و ایجاد توازن در زنجیره مواد اولیه را در توسعه صنعت فولاد و مس کشور ضروری دانست.
تبادل گفتگو درباره موانع و مشکلات پیش روی برخی واحد های صنعتی و تبادل نظر برای اتخاذ راهکارهای مناسب از بخش های دیگر جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود.