صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

استاندار مازندران:

15 هزار شغل خانگی و خرد در مازندران ایجاد می‌شود

استاندار مازندران با بیان اینکه 55 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد مشاغل خرد و خانگی به مازندران اختصاص یافت، گفت: تا پایان امسال 15 هزار شغل خرد و خانگی در استان ایجاد می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بازار کار, ربیع فلاح‌جلودار بعدازظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت ایجاد اشتغال خرد و خانگی، اظهار کرد: همه مسؤولان و مدیران باید در راستای ایجاد اشتغال خرد و خانگی همت کنند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 14 هزار شغل خرد و خانگی در استان ایجاد شده است، افزود: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای ارتقاء مهارت‌آموزی و کارآفرینی بسیار اهمیت دارد که باید به آنها توجه شود.
استاندار مازندران بر ایجاد بازارچه‌های محلی محلی برای فروش و عرضه محصولات تولیدی خانگی و اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و ادامه داد: باید تلاش شود تولیدکنندگان خرد و خانگی دغدغه فروش محصولات تولیدی خود را نداشته باشند.
این مسؤول یکی از بسترهای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان حوزه آی‌تی را حضور 18 شرکت و برند IT در استان دانست و بیان کرد: کار و ایجاد اشتغال در حوزه نیازمند توجه بیشتر است و باید از این ظرفیت در استان بیشتر از گذشته بهره‌گیری شود.
فلاح‌جلودار از سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی در حوزه IT در مازندران خبر داد و گفت: با این مقدار سرمایه‌گذاری برای 4 هزار فارغ‌التحصیل شغل ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه استان در بخش رونق تولید رتبه نخست کشور را دارد، اظهار کرد: در این حوزه تاکنون 218 میلیارد تومان تسهیلات به 548 واحد تولیدی پرداخت شده است.
استاندار مازندران بر پیگیری بیشتر مدیران کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی استان برای جذب اعتبارات ایجاد مشاغل خرد و خانگی تأکید کرد و افزود: 55 میلیارد تومان در قالب تسهیلات تبصره 26 در حوزه ایجاد مشاغل خرد و خانگی به مازندران اختصاص داده شد.
فلاح‌جلودار با بیان اینکه از 55 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد مشاغل خرد و خانگی، 41 میلیارد تومان برای کمیته امداد و 14 میلیارد تومان برای بهزیستی استان است، گفت: تا پایان امسال 15 هزار شغل خرد و خانگی در مازندران ایجاد می‌شود.