صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

گینس های گردشگری

بزرگترین سرمایه گذار صنعت گردشگری

این کشور جایی نیست جز چین که با نام رسمی جمهوری خلق چین شناخته می شود، سرزمینی در آسیای شرقی که رکورد دارد پر جمعیت ترین کشور جهان نیز هست.

مساحت چین حدود ۱۰ میلیون کیلومتر مربع می باشد و در رده ی سوم یا چهارمین کشور بزرگ دنیا قرار دارد.
بسیاری از کارشناسان سیاسی چین را بزرگ ترین ابر قدرت آینده می دانند. این کشور در صد سال گذشته روند رو به رشد و پر سرعتی را در زمینه های گوناگون اقتصادی داشته است و بدون شک سرمایه گذاری در حیطه ی گردشگری و جذب توریست هم در برنامه ی آن ها قرار داشته است.
در سال ۲۰۱۲ میلادی چین ۱۰۲ میلیارد دلار ( ۶۳ میلیارد پوند ) در زمینه ی گردشگری کشورش سرمایه گذاری کرد، رقمی که از تمام کشور های دیگر بیشتر بود. این مبلغ ۳۷ درصد از سرمایه ی سال ۲۰۱۱ میلادی چین بیشتر بود، به همین دلیل توانست نام خود را در کتاب فهرست گینس به ثبت برساند.
پس از چین ایالات متحده ی آمریکا در مقام دوم و آلمان در مقام سوم قرار گرفتند.
در حال حاضر از مهم ترین اماکن گردشگری چین می توان به دیوار چین، ارتش سفالین چین، طولانی ترین پل شیشه ای دنیا، مسیر شناور چین، کوهستان رنگین کمان، جنگل سنگ، پارک ملی ژانگ جیاجی، پارک فرهنگی هاربین و صدها مکان فوق العاده ی دیگر اشاره کرد.
نباید از یاد برد که علاوه بر آسمان خراش ها و پروژه های عظیم و اماکن تفریحی و طبیعی این کشور، آداب و رسوم و فرهنگ خاص و سبک زندگی مردمان چین هم خود سبب جذب توریستان به این سرزمین می گردد.