صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان بهزیستی:

غربالگری ژنتیک برای زوج‌های جوان اجباری شد

رئیس سازمان بهزیستی گفت: اورژانس اجتماعی این سازمان سال گذشته توانست از خودکشی 4240 نفر در سراسر کشور جلوگیری کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،منطقه کهگیلویه و بویراحمد انوشیروان محسنی‌بندپی در هفتمین همایش معاونین امور اجتماعی در یاسوج افزود: این همایش در راستای ارتقابخشی به خدمات تخصصی بهزیستی، رصد، پایش، جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تدوین اطلس جغرافیایی آسیب های اجتماعی برگزار شد.
وی بیان کرد: توسعه راه‌کارهای فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که برای آگاه‌سازی فرد و خانواده است و دانش و آگاهی فرد می‌تواند از بروز خطرات و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند، راهبرد اصلی این سازمان است.
رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: استانداردسازی خدمات و استفاده از ظرفیت و توانمندی خیرین به عنوان شرکای راهبردی این سازمان از دیگر برنامه‌های این سازمان هستند.
محسنی‌بندپی با اشاره به موضوع خودکشی در کشور تصریح کرد: نیروهای اورژانس اجتماعی در مأموریت‌های مختلفی که در رابطه با بحث خودکشی است در سریع‌ترین زمان حضور یافته و از خودکشی افراد جلوگیری می‌کنند.
وی ادامه داد: آمار خودکشی در کشور به نسبت دیگر کشورها پایین‌تر است اما بازهم برای نظام جمهوری اسلامی ایران آمار خوب و مناسبی نیست.
رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: سال گذشته نیروهای اورژانس اجتماعی توانستند با مداخله به هنگام و به موقع از خودکشی 4240 نفر جلوگیری کنند.
محسنی بندپی با بیان اینکه طرح غربالگری ژنتیک امسال برای زوج‌های جوان اجباری است، بیان کرد: برای 40هزار زوج در 31استان کشور طرح غربالگری اجرا شده است که 30درصد این زوجین به مشاوره و 20درصد به آزمایش ژنتیک نیاز داشتند.
وی اضافه کرد: ارتقاء فرهنگ، پیشگیری از شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت وظایف و کارهای اصلی سازمان بهزیستی در سراسر کشور هستند.