صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

به نوشته روزنامه اورشلیم پست

ویکی لیکس سخنرانی 2013 کلینتون درباره ناتوانی تل‌آویو علیه ایران را منتشر کرد

سایت ویکی لیکس یک سخنرانی از نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر کرد که نشان می‌دهد، کلینتون در این سخنرانی گفته بود اسرائیل ظرفیت آسیب زدن به برنامه هسته ای ایران را ندارد.

به گزارش کسب و کار به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، سایت افشاگری ویکی لیکس در اقدامی جدید متن سخنرانی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا در یک شرکت مالی را در سال 2013 منتشر کرده که وی در آن درباره برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرده است.
کلینتون در سخنان خود درباره توانایی‌های نظامی رژیم صهیونیستی در برابر برنامه هسته‌ای ایران در اظهاراتی گفته است که اسرائیل ظرفیت آسیب رسانی جدی به این برنامه هسته‌ای را ندارد.
وی در ادامه سخنرانی به تکرار ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا علیه فعالیت های هسته ای کشورمان پرداخته و گفته است: سیاست ما ممانعت است، نه مهار کردن و این بدین معنی است که آنها (ایرانی‌ها) نباید به تسلیحات هسته ای دست یابند. حمله به تاسیسات برق هسته ای ایران یک گزینه است.
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا همچنین بیان کرده است: ارزیابی اسرائیلی‌ها این است که اگر ما برنامه هسته‌ای آنها (ایرانی‌ها) را به عقب برانیم، این کار ارزشش را دارد اما حتی خود آنها (اسرائیلی‌ها) نیز نمی توانند آسیب زیادی وارد کنند.
 این در حالی است که مقامات ایران همواره بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای کشورمان تاکید کرده‌اند و با رد این ادعاهای خصمانه یادآور شده اند که ایران هیچگاه به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نبوده است، چرا که تسلیحات هسته‌ای جایی در دکترین دفاعی کشورمان ندارد.