صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

گزارش «کسب‌وکار» از مسدود شدن 700 سایت همسریابی

همسر دلخواه شما فیلتر شد

طی چند روز گذشته رئیس پلیس فتای ناجا از مسدود شدن بیش از 700 سایت‌ همسریابی خبر داد و گفت: تنها مرجع صدور مجوز برای سایت‌های همسریابی وزارت ورزش و جوانان است.

شایلی قرایی

سردار سیدکمال هادیانفر با اشاره به فعالیت سایت‌های همسریابی در فضای سایبری گفت: برخی از این سایت‌ها ادعا دارند که دارای مجوز از نهادها و دستگاه‌های مختلفی هستند، اما تاکنون هیچ مجوزی برای فعالیت از سوی نیروی انتظامی یا پلیس‌ فتا برای فعالیت سایت‌های همسریابی داده نشده است و اتفاقا با توجه به جرائم مختلفی که از سوی این سایت‌ها علیه کاربران صورت می‌گیرد، یکی از دغدغه‌های پلیس فتا برخورد با اینگونه جرائم و سایت‌هاست.
او با اشاره به تشکیل پرونده‌های متعدد کلاهبرداری و هتک حیثیت مرتبط با ثبت‌نام در سایت‌های همسریابی در پلیس فتا، افزود: این امر خود گواه غیرقانونی بودن فعالیت سایت‌های همسریابی بوده و گویای این است که این سایت‌ها با چه انگیزه‌ای فعال شده‌اند.
هادیانفر از مسدود شدن بیش از 700 سایت‌ همسریابی خبر داد و گفت: گردانندگان این سایت‌ها نیز دستگیر شده و به محاکم قضایی تحویل داده‌ شده‌اند.
دختر باید بشینه توی خونه تا براش خواستگار بیاد
شیدخت مرادی، عضو یکی از سایت‌های همسریابی در این باره می‌گوید: من یک سال عضو این سایت‌ها بودم. امیدها و دلخوشی‌هایی که توی این یکسال پیدا کرده بودم رو هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم. فقط یک نفرشون بود که قصد ازدواج داشت ولی قبل از اینکه موضوع رو به خانواده‌اش بگه مادرش از دختر داییش خواستگاری کرده بود. اولش خیلی می‌گفت دوست نداره از توی فامیل زن بگیره یک‌بار همو دیدیم و پسندید ولی به نتیجه نرسیدیم. بعدش هر چی بود یا اونقدر مشکل پسند بودند که حتی بعد از چند سال هم که عضو این سایت‌ها هستن هنوز موفق به ازدواج نشدن یا دروغگو بودن. به چند نفرشون پیام دادم و چت کردم. شغل‌های عالی و تحصیلات بالا داشتند. از صبح تا شب آنلاین بودن هنوز هم توی add list اسمشون رو پاک نکردم. گاهی که میرم می‌بینم از صبح تا شب آنلاین هستن. بعضیاشون هم به معنی واقعی متوهم بودن خودشون شرایط متوسط و پایین داشتن و توی ابرها سیر می‌کردن.
بالاخره متوجه شدم این راهش نیست دختر باید بشینه توی خونه تا براش خواستگار بیاد. ترجیح میدم تا آخر عمر مجرد بمونم تا بخوام اینطور ازدواج کنم. خیلی خیلی پشیمونم چون بیخودی امید بستم به این سایت‌ها و وقتمو تلف کردم.
می‌خواهیم وسیله ازدواج خودمان بشویم
حسنا ایزدی، نیز همانند شیدخت گرفتار این سایت‌ها شده و می‌گوید: من تو این سایت‌ها عضو بودم و به این نتیجه رسیدم افرادی که اونجا عضو میشن (دختر یا پسر) فرقی نمی‌کنه (حتی خودم) یک مشکلی دارن که تو دنیای واقعی قابل حل نبوده که به این سایتا متوسل شدن. دخترا یجور پسرا یجور. پس وقت خودتونو  تلف نکنید.