صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی گفت:

آخرین وضعیت صادرات محصولات لبنی به روسیه

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی گفت: با توجه به پیگیری های وزارت جهادکشاورزی و تولیدکنندگان، انتظار داریم با مرتفع شدن موانع تا اواخر ماه صادرات انواع محصولات لبنی به این کشورصورت گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اقتصاد نیوز، محمدرضا گنجی در خصوص وضعیت صادرات محصولات لبنی به روسیه اظهار داشت: از طریق سازمان دام پزشکی کشور و مسولان روسیه توافق نهایی در خصوص برخی استانداردهای صادراتی انجام و به اطلاع تولیدکنندگان رسیده تا با خیالی آسوده کارخانه های لبنی صادرات را انجام دهند.
گنجی در خصوص میزان صادرات محصولات لبنی به روسیه نیز بیان کرد: با توجه به جمعیت بالا و درخواست های مکرر تجار روسی کارخانه های لبنی جوابگوی تمامی درخواست ها نیستند از این رو صادرات تا حدی که به تولیدات داخلی ضربه نزنند انجام می شود.
به گفته وی، شیر خشک و انواع پنیر در طعم های مختلف از عمده محصولات صادراتی به روسیه است.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی با توجه به مازاد بالغ بر یک میلیون تنی شیر بیان کرد: با توجه به مازاد شیر در کشور لازم است که برنامه ریزی های در جهت صادرات آن صورت گیرد که خوشبختانه با تخصیص مشوق های صادراتی و انگیزه صادر کنندگان این امر مرتفع خواهد شد.
همچنین محمدرضا ملاصالحی، معاون تولیدات دامی گفت: صادرات به روسیه روند خوبی را سپری می کند و تنها کارخانه ها به سبب مطابقت برخی استانداردهای مورد نظر روسی با مشکلاتی مواجه هستند که انتظارداریم بارفع این موانع صادرات به میزان قابل توجهی برسد.
وی در خصوص تاثیر مشوق صادراتی در امر صادرات بیان کرد: با توجه به آنکه سایر کشورها امتیازاتی ویژه ای از قبیل یارانه و جایزه های صادراتی در اختیار صادرکنندگان قرار می دهند از این رو لازم است که کشور ما با کمک به صادر کنندگان شرایط صادراتی را تسهیل بخشند.
ملاصالحی تصریح کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه در نظر داریم که تولید شیر را به یازده و نیم میلیون تن برسانیم که با توجه به زیر ساخت ها این امکان در کشور وجود دارد.