صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بازدید از قطب جنوب

بیابان سفید، تنها اقامتگاه لوکس قطب جنوب

سالانه چیزی حدود ۳۰ هزار نفر این شانس را دارند تا به قطب جنوب سفر کنند. دسترسی به این قاره سخت است و برای بازدیدکنندگان بسیار گران تمام می‌شود.

 تنها در دو ماه پایانی سال است که بازدید از قطب جنوب امکان‌پذیر است. تعداد بسیار محدودی از افراد جرئت می‌کنند که وارد بخش‌های داخلی این قاره بشوند. بیشتر کسانی که به قاره‌ی قطب جنوب سفر می‌کنند از آمریکای جنوبی به سمت شبه‌جزیره‌ی جنوبگانی (Antarctic Peninsula) می‌روند و به ندرت از سواحل فاصله می‌گیرند تا به سمت بخش‌های داخلی بروند.
در سال ۲۰۰۶، رابین و پاتریک وودهد (Robyn and Patrick Woodhead) تنها اقامتگاه لوکس قاره‌ی قطب جنوب را با عنوان بیابان سفید (White Desert) ساختند و آن را با امکانات رفاهی و مدرن تجهیز کردند. اقامتگاه بیابان سفید برای مسافران ماجراجو فرصت تجربه‌ی دو نوع سفر به بخش‌های دیگر قاره را فراهم می‌کند. یکی به خلیج آتکا (Atka Bay) و دیگری به سوی قطب جنوب جغرافیایی.
قطب جنوب خود شامل چهار نقطه است؛ قطب جنوب جغرافیایی، قطب جنوب مغناطیسی، قطب جنوب ژئومغناطیسی و قطب جنوب دسترس‌ناپذیر.
این تورها هزینه‌ای معادل ۶۴ هزار یورو یا ۷۲ هزار دلار برای هر نفر دارند که شامل اقامت، پرواز و غذای سفر است. این تورها فقط در دو ماه نوامبر و دسامبر یعنی گرمترین ماه‌های سال در قطب جنوب، برگزار می‌شوند. به گزارش یواس‌ای تودی (USA Today)، میانگین بیشترین دمای هوا در ماه نوامبر برابر با ۳۶- درجه‌ی فارنهایت و در دسامبر  ۱۶- درجه‌ی فارنهایت است. میانگین کمترین دما نیز در نوامبر ۴۰- درجه‌ی فارنهایت و در دسامبر ۲۰- درجه‌ی فارنهایت است.
اخیرا به مناسبت دهمین سالگرد ساخت این اقامتگاه، بازسازی‌هایی در بیابان سفید صورت گرفته است. تیم اجرایی از ظاهر جدید این اقامتگاه عکس‌هایی تهیه کرده و به اشتراک گذاشته‌اند.
مهمانان پس از ۵/۵ ساعت پرواز با یک هواپیمای جت ایلیوشین ایل-۷۶ از کیپ تاون به مقصد می‌رسند. آن‌ها در فرودگاهی که با عنوان فرودگاه بین‌المللی ناشناس (Unknown International Airport) شناخته می‌شود فرود می‌آیند.
|
اقامتگاه از شش اتاق خواب تشکیل می‌شود که هرکدام برای دو نفر جا دارد.

هر سوئیت دارای حمام و سرویس بهداشتی است.

 

همچنین، مکان‌های جداگانه‌ای به عنوان حمام، آشپزخانه و دو بخش دیگر به عنوان غذاخوری وجود دارد. مجموعه‌ی این اتاق‌ها از دور شبیه به قلوه‌سنگ به نظر می‌رسند.