صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

خود فِراری آن را “اسپورت، همه‌فن‌حریف و مناسب برای استفاده روزمره” می‌خواند

بهترین های نمایشگاه پاریس :فِراری GTC4 Lusso T

غرفه باشکوه صاحب مارانللو در نمایشگاه پاریسِ امسال میزبان اولین اسب سلطنتی 4 نفره 8 سیلندر توربو می‌باشد...
غرفه باشکوه صاحب مارانللو در نمایشگاه پاریسِ امسال میزبان اولین اسب سلطنتی 4 نفره 8 سیلندر توربو می‌باشد؛ خودرویی که به منظور کاهش آلایندگی و مالیات در برخی بازارها به‌خصوص چین روی کار آمده، اما نیامده به یکی از نقاط اصلی توجه در دنیای خودرو بدل شده است!
 
 
همان‌طور که به خاطر دارید، GTC4 Lusso نخستین بار در نمایشگاه سال گذشته ژنو رونمایی و جایگزین مدل موفق FF شد. این خودرو علاوه ‌بر تغییرات ظاهری، در طراحی داخلی هم انقلابی بود و جدای از سایر ویژگی‌ها، تازه‌ترین سامانه اطلاعات و سرگرمی فِراری را ارائه کرد که پیش از هر چیز با نمایشگر 10.25 اینچی لمسی شناخته می‌شود.
حالا هم نسخه 8 سیلندر آن با نام GTC4 Lusso T در پاریس حاضر شده تا نخست افکار عمومی و مطبوعات مختلف دنیا را مبهوت خود کند، سپس در بخش تازه‌ای از بازار به رقابت بپردازد. پسوند T از کلمه Turbo گرفته شده و اشاره به استفاده از توربو شارژر در بخش فنی دارد. خود فِراری آن را “اسپورت، همه‌فن‌حریف و مناسب برای استفاده روزمره” می‌خواند و معتقد است عرضه چنین مدلی بار دیگر پتانسیل تمام‌نشدنی این خودروساز را به نمایش می‌گذارد.
 
 
از زمان عرضه فراری موندیال (Mondial) در سال‌های دهه 1980، این اولین بار است که فِراری خودرویی با ظرفیت 4 سرنشین و پیشرانه 8 سیلندر V شکل می‌سازد. بلوک 3.9 لیتری اقتباسی از کالیفرنیا T توانایی تولید بیشینه قدرت 600 اسب بخار و حداکثر گشتاور 560 پوند فوت (759.2 نیوتون‌متر) را دارد که در مقایسه با نسخه 12 سیلندر به ترتیب 80 اسب بخار کمتر و 46 پوند فوت (62.3 نیوتون‌متر) بیشتر هستند. بر اساس گفته‌های کمپانی، شتاب اولیه هم در 3.5 ثانیه انجام می‌شود که 0.1 ثانیه نسبت به GTC4 Lusso کندتر می‌باشد.
 
 
حذف دیفرانسیل جلو در این نسخه باعث تغییر توزین وزن و افزایش آن در قسمت عقب شده است. همچنین سامانه‌های کنترل لغزش جانبی نسل سوم (Side Slip Control 3) و فرمان‌پذیری محور عقب نیز زیر پوست آن انجام‌وظیفه می‌کنند تا انواع مسیرهای پرپیچ‌وخم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پشت سر بگذارد.