صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فورد جی تی

فورد جی تی هنگام انجام آزمایش جاده‌ ای توسط پلیس متوقف شد

فورد جی‌تی هنگامی که در حال پشت سر گذاشتن تست‌های خود در جاده‌های خارج از شهر بود، توسط پلیس متوقف شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از زومیت پلیس گروهی از خودروهای فورد GT مدل ۲۰۱۷ را در جاده شماره ۷۰ بین ایالتی Colorado، که در حال گذراندن تست و آزمایش بودند، متوقف کرد. بنا به گزارشات این خودروهای پروتوتایپ در این محدوده چیزی حدود دو برابر سرعت مجاز، سرعت داشتند و به همین دلیل رانندگان آن ها باید در دادگاه حاضر شده و محاکمه شوند. این خودروها در محدوده‌ی حداکثرسرعت مجاز ۸۰ کیلومتر در ساعت، با سرعت ۱۶۲ کیلومتر در ساعت در حال حرکت بودند.

گِرگ دالی، رئیس پلیس منطقه توضیح داد که خودروها در Glenwood Canyon در ۶۰ کیلومتری غرب Avon متوقف شده‌اند. او ادامه داد که بعد از گزارش به دست رسیده از تخلف صورت گرفته، به سرعت با هماهنگی دفتر کلانتری و پلیس ترافیک، خودروها در مرز ایالت Colorado متوقف شدند. سقف سرعت مجاز در آن منطقه بر اساس شرایط و نوع جاده به سه دسته، مسیرهای پهن و مستقیم با حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت، مسیرهایی با حداکثر سرعت ۱۰۵ کیلومتر در ساعت و مسیرهای باریکی که این رقم تا ۸۰ کیلومتر در ساعت در آن‌ها کاهش می‌یابد، تقسیم می‌شود. بر اساس بیانات دالی، واحد مستقر در یکی از مناطق با حداکثر سرعت مجاز ۸۰ کیلومتر در ساعت، خودروها را مشاهده کرده است اما قادر به متوقف کردن آن ها نبوده است. به همین دلیل این موضوع را گزارش می‌کند. یکی از واحدهای گشت منطقه وارد عمل شده و سه دستگاه خودروی Ford GT را که بر اساس گزارشات پلیس با سرعتی در حدود دو برابر سرعت مجاز در حرکت بوده‌اند، متوقف می‌کند.

قوانین برای متخلفانی که بیش از ۳۰ کیلومتر در ساعت از سرعت مجاز سریعتر حرکت می‌کنند، احضار به دادگاه را در نظر گرفته است. بنابراین رانندگان این سه خودرو باید منتظر نظر قاضی در مورد جریمه برای تخلفشان بمانند. همچنین اگر راننده خودرویی از سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تجاوز کند به طور قطع باید در روز دادگاه حضور داشته باشد. از آنجاییکه تخلف سرعت برون ایالتی امری معمول نیست و به ندرت رخ می‌دهد، اگر متخلفین نتوانند در دادگاه حضور پیدا کنند جریمه سنگین‌تری برای آن‌ها منظور شده و امتیازهای منفی بیشتری برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

وبسایت Vail Daily تصاویر فوق‌العاده‌ای را از این رویداد منتشر کرده است. در یکی از این تصاویر خودروی فورد F-150 پلیس با چراغ گردان روشن پشت ابرخودروی جی تی قرار گرفته است که از قضا هر دو توسط کمپانی فورد تولید می‌شوند. پارادوکس موجود در این تصویر می‌تواند برای بخش بازاریابی و فروش این کمپانی مشکل‌ساز شود. همانطور که از تصویر پیدا است، گرد راه برروی خودروهای پروتوتایپ فورد نشسته است و بدون شک این خودروها در گذر از Colorado زیر سنگین‌ترین آزمایشات قرار گرفته‌اند. بر اساس گفته‌های مردم محلی، دیدن چنین خودروهایی در این منطقه امری معمول است.

مقابله با وسوسه سرعت گرفتن در چنین خودرویی و جاده‌ای کار بسیار دشواری است، به خصوص زمانی که قرار است خودرو و محدودیت‌های آن را مورد بررسی قرار دهید. واقعیت آن است که رانندگی کردن با  خودرو فورد جی تی در جاده‌ها، کاملا امن و بدون خطر است اما توجیه راندن خودرویی متعلق به کمپانی به نامی چون فورد کار مشکلی است.