به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازشانا، شهرام رضایی، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، دیروز (شنبه، ٢٧ شهریورماه) در نخستین نشست این شورا گفت: شورای انرژی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران دارای دو بخش راهبردی و کمیته فنی خواهد بود.
وی با اشاره به این که شورای راهبردی انرژی از کارشناسان کارآمد و مدیران شرکت تشکیل شده است، افزود: وظیفه بازنگری در فرآیندهای انجام کار، تهیه و تدوین دستورعملها، برنامهها و طرح ها برای تصویب بر عهده این شوراست.
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران ادامه داد: پس از تصویب برنامه یا اقدام های بهینهسازی در شورای راهبردی، کمیته فنی وظیفه نظارت و پیگیری بر اجرای برنامهها را بر عهده خواهد داشت.
به گفته وی، شورای راهبردی انرژی با هدف تعیین شاخص ها و تعریف استانداردهای مشخص در ستاد و مناطق پخش فرآورده های نفتی تشکیل شده است.
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سال ۱۳۰۷ (۱۹۲۸میلادی) تشکیل شده و بیش از ۸۰ سال است که در حوزه تامین و توزیع فرآورده های نفتی کشور فعالیت دارد.
این شرکت با بهره گیری از امکانات و تأسیساتی شامل ۳۷ منطقه، ۲۳۲ ناحیه، سه هزار و ۷۴۲ جایگاه عرضه فرآورده های نفتی، دو هزار و ۲۳۱ جایگاه عرضه سی ان جی، ۵۰ مرکز سوخت گیری هواپیمایی، ۱۳ هزار دستگاه نفتکش برای حمل فرآورده های نفتی و گاز مایع، هشت فروند کشتی و شناور نفتکش دریایی و تأسیسات ذخیره سازی چهار فرآورده عمده بنزین، گازوئیل، نفت سفید و نفت کوره با ظرفیت ١٢,٧ میلیارد لیتر، وظیفه مدیریت تأمین و نظارت بر توزیع روزانه بیش از ۲۴۰ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی را در سراسر کشور عهده دار است.
شورای راهبردی انرژی:
شورای انرژی شرکت پخش فرآوردههای نفتی تشکیل شد
شورای راهبردی انرژی با هدف سیاستگذاری کلان در حوزههای مرتبط با انرژی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران تشکیل شد.