صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

شورای راهبردی انرژی:

شورای انرژی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تشکیل شد

شورای راهبردی انرژی با هدف سیاست‌گذاری کلان در حوزه‌های مرتبط با انرژی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تشکیل شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازشانا، شهرام رضایی، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، دیروز (شنبه، ٢٧ شهریورماه) در نخستین نشست این شورا گفت: شورای انرژی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران دارای دو بخش راهبردی و کمیته فنی خواهد بود.
وی با اشاره به این که شورای راهبردی انرژی از کارشناسان کارآمد و مدیران شرکت تشکیل شده است، افزود: وظیفه بازنگری در فرآیندهای انجام کار، تهیه و تدوین دستورعمل‌ها، برنامه‌ها و طرح ها برای تصویب بر عهده این شوراست.
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: پس از تصویب برنامه یا اقدام های بهینه‌سازی در شورای راهبردی، کمیته فنی وظیفه نظارت و پیگیری بر اجرای برنامه‌ها را بر عهده خواهد داشت.
به گفته وی، شورای راهبردی انرژی با هدف تعیین شاخص ها و تعریف استانداردهای مشخص در ستاد و مناطق پخش فرآورده های نفتی تشکیل شده است.
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سال ۱۳۰۷ (۱۹۲۸میلادی) تشکیل شده و بیش از ۸۰ سال است که در حوزه تامین و توزیع فرآورده های نفتی کشور فعالیت دارد.
این شرکت با بهره گیری از امکانات و تأسیساتی شامل ۳۷ منطقه، ۲۳۲ ناحیه، سه هزار و ۷۴۲ جایگاه عرضه فرآورده های نفتی، دو هزار و ۲۳۱ جایگاه عرضه سی ان جی، ۵۰ مرکز سوخت گیری هواپیمایی، ۱۳ هزار دستگاه نفتکش برای حمل فرآورده های نفتی و گاز مایع، هشت فروند کشتی و شناور نفتکش دریایی و تأسیسات ذخیره سازی چهار فرآورده عمده بنزین، گازوئیل، نفت سفید و نفت کوره با ظرفیت ١٢,٧ میلیارد لیتر، وظیفه مدیریت تأمین و نظارت بر توزیع روزانه بیش از ۲۴۰ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی را در سراسر کشور عهده دار است.