صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مونیکا بلوچی در لیدو

جشنواره فیلم ونیز به ایستگاه پایانی رسید

دو رقیب آخر شیر طلای این دوره جشنواره فیلم ونیز در لیدو به نمایش درآمدند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از هنر آنلاین، "در جاده شیری" (On the Milky Road) تازه‌ترین ساخته امیر کوستوریتسا کارگردان صرب روز جمعه یک روز پیش از پایان هفتاد و سومین جشنواره فیلم ونیز در بخش مسابقه بین‌الملل روی پرده رفت. مونیکا بلوچی بازیگر ایتالیایی و خود کوستوریتسا نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند. داستان درباره یک عشق ممنوعه و پرشور است که در دوران جنگ روی می‌دهد."در جاده شیری" با نام قبلی "عشق و جنگ"، درباره یک شیرفروش است که هر روز سوار بر یک الاغ از از جبهه جنگ می‌گذرد، در حالی که مواظب است گلوله نخورد تا کالای گرانبهای خود را به سربازان برساند. به نظر می‌رسد آینده‌ای پر از آرامش در انتظار او باشد. تا اینکه روزی یک زن ایتالیایی اسرارآمیز می‌رسد و زندگی مرد را از این رو به آن رو می‌کند.

مونیکا بلوچی بازیگر فیلم "در جاده شیری"
کوستوریتسا می‌گوید این پروژه بر مبنای لایه‌های مختلف زندگی خود او شکل گرفت. او از "در جاده شیری" به عنوان یک قصه پریان مدرن که او در آن "زیبایی، شور و شوق و دنیاهای انسانی" را کشف کرد، یاد می‌کند.
"در جاده شیری" تولید مشترک صربستان، بریتانیا و آمریکاست و شرکت وایلد بانچ حق فروش بین‌المللی آن را در اختیار دارد. کوستوریتسا فیلمنامه‌نویس و یکی از تهیه‌کنندگان فیلم هم هست. فیلمبرداری پروژه سه سال طول کشید و اولین فیلم بلند داستانی کوستوریتسا بعد از "این را به من قول بده" در سال 2007 است. او در 2008 مستند "مارادونا" را ساخت.
انتظار می‌رفت "در جاده شیری" اولین بار در دنیا ماه مه پیش در جشنواره کن روی پرده برود. کوستوریتسا فیلمساز محبوب کن است. او در 1985 برای "وقتی بابا به سفر تجاری رفته بود" برنده جایزه نخل طلای این جشنواره شد و در 1995 با "زیرزمین" دومین جایزه نخل طلایی را به خانه برد. کوستوریتسا در 1989 هم با "دوران کولی‌ها" جایزه بهترین کارگردان جشنواره کن دریافت کرد.
اما آوریل پیش رسانه‌های روسی گزارش دادند برگزارکنندگان جشنواره کن، فیلم جدید کوستوریتسا را به دلایل سیاسی رد کرده‌اند. کارگردان 61 ساله بعداً این خبر را تکذیب کرد. او و تهیه‌کنندگان "در جاده شیری" گفتند تنها دلیل حضور نداشتن فیلم در کن این بود که به موقع آماده نشد.