صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نماینده مردم ساری و میاندرود:

کمبود اراضی مشکل اصلی فرودگاه‌های استان مازندران

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی فرودگاه‌ها را اساس توسعه استان می‌داند و می‌گوید: مجلس شورای اسلامی نیز نگاه ویژه‌ای به اقتصادی کردن فرودگاه‌ها دارد و ما خواستار بازگشت رونق به فرودگاه‌های کشور هستیم.

یوسف‌نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ساری و میاندرودبا بیان اینکه فرودگاه‌ها اساس توسعه استان هستند٬ گفت: مجمع نمایندگان استان باید نسبت به فرودگاه و مسائل توسعه‌ای آن نگاه ویژه داشته باشند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه نمایندگان استان باید به فرودگاه و به مدیر فرودگاه کمک کنند تا مشکلات رفع شود، گفت: فرودگاه بسیار فضای مثبتی دارد و یک دستگاه قابل احترام و معتبر است. مجلس شورای اسلامی نیر نگاه ویژه‌ای به اقتصادی کردن فرودگاه‌ها دارد و ما خواستار بازگشت رونق به فرودگاه‌های کشور هستیم.
وی با بیان اینکه اصلی‌ترین برنامه در بحث فرودگاه‌های استان خرید اراضی اطراف هر سه فرودگاه است٬ گفت: تلاش خواهیم کرد با رفع موانع فیزیکی اطراف فرودگاه زمینه افزایش طول باند و توسعه در فرودگاه ساری و دیگر فرودگاه‌های استان را فراهم سازیم.
همچنین مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با بیان اینکه فرودگاه‌های استان در حوزه پرواز رتبه ۱۶ را بین ۵۴ فرودگاه کشور دارد٬ افزود: در حال حاضر ۷۵ نشست و برخاست در فرودگاه‌های استان انجام می‌شود و خواستار افزایش پروازها در فرودگاه ساری هستیم.
کمبود اراضی مشکل اصلی فرودگاه های استان مازندران
وی عمده مشکلات فرودگاه‌های استان را کمبود اراضی عنوان کرد و با بیان اینکه فرودگاه ساری ۱۳۰ هکتار زمین دارد٬ گفت: در فرودگاه ساری در ضلع غرب بنیاد علوی و در ضلع شرق دکل‌های برق را داریم که باعث می‌شوند نتوانیم باند پروازی خود را افزایش دهیم.
سعداله وطن‌خواه در خصوص نصب دستگاه کمک‌ناوبری(ILS) در فرودگاه ساری گفت: به‌رغم مشکلات و محدودیت‌های منابع شرکت فرودگاه‌ها، تخصیص این دستگاه صورت گرفته اما به‌دلیل محدودیت اراضی و موانع موجود در ورودی فرودگاه ساری نصب این دستگاه و بهبود روشنایی باند امکان‌پذیر نیست.
وطن‌خواه نگهداری فرودگاه‌ها را مستلزم تامین اعتبار نیاز دانست و اظهار داشت: عمده خدمات پروازی از طریق شرکت فرودگاه‌های کشور انجام می شود.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های مازندران؛ وی در ادامه عمده مشکلات فرودگاه نوشهر و رامسر را هم کمبود راضی اعلام کرد و گفت: در فرودگاه رامسر هم با زمین‌های فدک و ملاصدرا به مشکل خورده‌ایم و طی جلساتی که با فرماندار و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار کردیم قول مساعد برای رفع این موانع گرفته شد تا با بهره‌برداری از باند جدید فرودگاه رامسر شاهد برقراری پروازهای داخلی و خارجی و پذیرش گردشگران از نقاط مختلف کشور باشیم.
مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به کمبود بودجه‌ شرکت فرودگاه‌های کشور به‌دلیل کاهش درآمدهای ناشی از انتزاع فرودگاه حضرت امام(ره) و تعطیلی پروازهای حج گفت: در حال حاضر فرودگاه‌های کشور زیان‌ده هستند٬ تجهیزات و سیستم‌های ناوبری به صورت ارزی خریداری شده درآمدهای ما ریالی است و بر این اساس درآمد فرودگاه‌های کشور حتی کفاف هزینه‌های جاری آنها را نمی‌دهد.