صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛

زنگ تفریح در موزه هنرهای معاصر تهران

فیلم زنگ تفریح به کارگردانی ژاک تاتی در بخش سینما و معماری، روز چهارشنبه17 شهریورماه ساعت 5 بعدازظهر با همکاری کانون معماری موزه همراه با جلسه نقد وبررسی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.
به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ در ادامه برنامه نمایش فیلم در سالن سینما تک موزه و در بخش سینما ومعماری ، روز چهارشنبه 17 شهریورماه ساعت 5 بعدازظهر فیلم "زنگ تفریح" به کارگردانی ژاک تاتی محصول سال 1967 (فرانسه ) به مدت 120 دقیقه به زبان اصلی با زیر نویس فارسی، در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.همچنین بعد از نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی با حضور شاد مهر راستین ؛معمار، فیلم نامه نویس و منتقد سینمایی در سالن سینما تک موزه برگزار می شود.
«زنگ تفریح» ژاک تاتی به صورت 70 میلیمتری ــ که او باور داشت برای به تصویرکشیدن جهان مدرن مناسب‌ترین است ــ و با صدای پنج بانده‌ی استریوفونیک گرفته شده است. کار وی فراتر از طراحی صحنه بود؛ او در حومه‌ی پاریس یک شهر خیالی ساخت با خیابان‌هایش که سنگفرش ‌شده‌ بود، تیرهای چراغ برق، آبنما، برق و حتی در یکی از دکورهایش پلکانی متحرک داشت. این فضای شهری بعدها به «تاتی‌ویل» معروف شد . بودجه‌ی فیلم حین فرایند تولید به‌سرعت به اتمام رسید و شکست فیلم در جدول فروش، موقعیت شغلیِ او را، که زمانی فیلم ساز موفقی بود، ویران کرد.
فیلم بیشتر مشغول معماری این فضاهاست تا بخواهد یک داستان را روایت کند. معماری فیلم به خودی خود کاراکتر اصلی است. ژاک تاتی ادعا کرده که تنها ستاره‌ی حقیقی فیلم دکور آن است.
یادآوری می شود: علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم درفصل تابستان، روز های یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند