چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی:

نیروگاه‌های فرسوده با تصویب شورای اقتصاد بازسازی می‌شوند

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی از صدور مجوز شورای اقتصاد برای بازسازی نیروگاه‌های فرسوده خبر داد.

محسن طرز طلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی، ضمن بیان این خبر گفت: مطابق ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید و از محل منابع مالی صرفه جویی در انرژی، زمینه بازسازی و نوسازی ١٣ نیروگاه بخاری و یک نیروگاه گازی با استفاده از مصوبه شورای اقتصاد فراهم خواهد شد.
وی افزود: با اقدامهای صورت گرفته، اموال و دارایی‌های مدیریت تولید، در حال انتقال به شرکتهای تولید برق بوده و همچنین بدهی های نیروگاه‌هایی که در فهرست واگذاری هستند، در حال پرداخت است.
طرز طلب تصریح کرد: شرکتهای تولید نیروی برق با توجه به دارایی‌های موجود موظف‌اند، برنامه‌ های عملیاتی برای بهسازی و نوسازی نیروگاه‌های تحت نظارت خود را اعلام کنند.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ ریزی‌های موجود برای احداث نیروگاه‌های جدید در کشور، شرکتهای تولید نیروی برق، می‌توانند طبق قانون بخشی از منابع مالی برای احداث نیروگاه را به نوسازی و بهسازی نیروگاه‌های قدیمی اختصاص دهند.
وی افزود: انتظار می‌رود با تشکیل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، وضع نقدینگی سر و سامان یابد و منابع مالی بیشتری نسبت به گذشته در اختیار شرکت قرار گیرد که این روند تا مهرماه امسال نهایی و سبب جهش درآمدی در صنعت تولید برق می شود.