صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سعید اکبری خبر داد:

اصلاح ساختار فضای پروازی کشور تا یکسال آینده

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها خبر داده است که قرارداد اصلاح ساختار فضای پروازی کشور تا دو هفته‌ آینده منعقد می‌شود و با اصلاح ساختار فضای پروازی کشور، فضای هوایی ایران بهینه‌تر شده و اقدامات به سمت مدیریت جریان ترافیک هوایی سوق پیدا می‌کند.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه قرارداد اصلاح ساختار فضای پروازی کشور تا دو هفته‌ آینده منعقد می‌شود، گفت: طی این قرارداد، ظرفیت فضای هوایی ایران بهینه شده و به بالاترین حد آن خواهد رسید. همچنین طراحی فضای هوایی با بالاترین حد ایمنی و ارایه بهترین سرویس از اهداف مورد توجه در این قرارداد است.
سعید اکبری ، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در پسابرجام ترافیک فضای هوایی کشور افزایش یابد. بنابراین، به دنبال اصلاح ساختار فضای پروازی ایران مناقصه‌ای را منتشر کردیم.
وی ادامه داد: در این مناقصه یک شرکت خارجی مشاوره‌ای فنی موفق شد. مدرسین این شرکت از اعضای اتحادیه اروپا و ایکائو هستند. قرارداد با این شرکت خارجی تا دو هفته آینده منعقد خواهد شد و اجرای کل پروژه یکسال به طول می‌انجامد.
به گفته معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها اصلاح ساختار فضای پروازی کشور بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، نیازهای نظامی و مصالح کشور صورت می‌گیرد. شرکت خارجی نیز در این زمینه موظف به آموزش و مشاوره است.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهها، وی یادآور شد: با اصلاح ساختار فضای پروازی کشور، فضای هوایی ایران بهینه‌تر شده و اقدامات به سمت مدیریت جریان ترافیک هوایی سوق پیدا می‌کند. همچنین طراحی فضای هوایی با بالاترین حد ایمنی و ارایه بهترین سرویس از اهداف مورد توجه در این قراراد است.