صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل مراقبت پرواز:

طلایه‌دار انتقال فرهنگ به نسل نوین شرکت فرودگاه‌ها می‌شویم

مدیرکل مراقبت پرواز با بیان اینکه همایش «فرهنگ کار مهندسی ترافیک هوایی» را در راستای منویات، نوشته‌ها، دستورالعمل‌ها و نقشه راه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار کردیم، گفت: یکی از منظم‌ترین بخش‌ها در صنعت فرودگاهی ATC یا کنترل ترافیک هوایی است. امروز شاهد جمع و ترکیبی هستیم که امیدوارم منتج به حرکتی به سوی توسعه و فرهنگ شود و تلاش می‌کنیم طلایه‌دار انتقال فرهنگ به نسل نوین که وارد سیستم می‌شوند، باشیم.

آیین افتتاحیه همایش دو روزه «فرهنگ کار مهندسی ترافیک هوایی» صبح دیروز با حضور معاون عملیات هوانوردی، راهبر عملیات هوانوردی، معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی، مدیرکل مراقبت پرواز، پیشکسوتان این حوزه و جمعی از کارکنان مراقبت پرواز از فرودگاه‌های کشور در سالن اجتماعات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد.
در ابتدای این همایش سعید اکبری، معاون عملیات هوانوردی با بیان اینکه شغل و کار جزئی از هویت ما محسوب می‌شود، گفت: فرهنگ کار را باید از این منظر ببینیم که فرد ابتدا آن را انتخاب کرده و اکنون باید آن را به بهترین نحو اجرا کند.
وی ادامه داد: افرادی که مشغول به کار می‌شوند باید نیت پیشرفت در آن را داشته باشند. در واقع اگر به این موضوع عقیده‌ای نداشته باشیم، پیشرفتی در آن صورت نخواهد گرفت. هر کنترلر مراقبت پرواز علاوه بر انجام کارش به شکل مناسب، وظیفه پیشرفت دارد.
به گفته اکبری یکی از مشکلاتی که میان بازنشستگان رخ می‌دهد «افسردگی بازنشستگی» است. این مشکل ناشی از جدا شدن بخشی از وجود آن‌هاست. تلاش شده از دوستان بازنشسته دعوت شود، سرکار بیایند و از محیط کاری دور نباشند.
وی تاکید کرد: دوستان جوانم قدر کار کردن و محیط کار خود را بدانند، کارهای شیفتی مشکلات فیزیکی به همراه دارد اما صمیمیتی میان دوستان در این حرفه وجود دارد که باید قدر این روزها و سال‌ها را بدانیم.
در بخشی از این مراسم ابراهیم مرادی، مدیرکل مراقبت پرواز درباره نخستین همایش دو روزه «فرهنگ کار مهندسی ترافیک هوایی» عنوان کرد: از زمان فراخوان شرکت در این همایش، ۶۳ مقاله به دبیرخانه آن ارسال شد که ترکیبی از بهترین‌ها بود، ارسال این تعداد مقاله دور از انتظار بود. از میان این مقاله‌ها ۱۷ مقاله درجه عالی را کسب کردند.
وی اضافه کرد: در این همایش دو روزه، ۱۰ مقاله عالی ارایه می‌شود و سه سخنران کلیدی دکتر امامی، دکتر دلوریان‌زاده و دکتر میرحسینی سخن خواهند گفت.
به گفته وی این همایش در راستای منویات، نوشته‌ها، دستورالعمل‌ها و نقشه راه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شده و در واقع در حکم من نیز اشاعه فرهنگ کار و گزارش کار منقش شده است.
مدیرکل مراقبت پرواز با بیان اینکه امروز شاهد جمع و ترکیبی هستیم که امیدوارم منتج به حرکتی به سوی توسعه و فرهنگ شود، گفت: عنوان همایش امروز «فرهنگ کار مهندسی ترافیک هوایی» است در حالی که یکی از منظم‌ترین بخش‌ها در صنعت فرودگاهی ATC یا کنترل ترافیک هوایی است.
وی اظهار امیدواری کرد؛ به کمک شما٬ جهان‌بینی، ارزش‌ها و الگوهای رفتاری توسعه یابد. در زمینه الگوهای رفتاری باید برنامه‌ریزی شود و ما این تحول را به همت شما آغاز می‌کنیم و تلاش می‌کنیم طلایه‌دار انتقال فرهنگ به نسل نوین که وارد سیستم می‌شوند، باشیم.
بخشی از این همایش به تقدیر از سیداحمد مومنی‌رخ، راهبر عملیات هوانوردی به پاس ۴۰ سال زحمت و خدمت در صنعت هوانوردی و فرودگاهی پرداخته شد که آقایان اکبری، امامی و مرادی به نمایندگی از طرف سوی حاضران از مومنی رخ تقدیر کردند.
همچنین مومنی‌رخ از این اقدام قدردانی کرد و گفت: موفقیتی که طی ۴۰ سال خدمت در این حوزه کسب کردم همه مرهون تلاش‌های شما همکاران بوده و از سوی شماست.
سخنرانی محمدرضا امامی، معاون توسعه مدیریت و منابع در این همایش، متعاقبا منتشر می‌شود.