صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کمال پرهیزکار‌ خبر داد:

توسعه و تجهیز ترمینال خارجی فرودگاه ارومیه

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی، از توسعه و تجهیز ترمینال خارجی فرودگاه ارومیه و هم چنین‌ اتمام ساختمان ایمنی و آتش نشانی فرودگاه همزمان با برنامه‌ریزی‌ در راستای ارتقای سطح ایمنی و بهبود جلوه‌های بصری در این فرودگاه، خبر داد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی مستمر برای توسعه عمرانی فرودگاهه ای ارومیه و خوی گفته است: در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و علاوه بر نظارت مستمر بر بهبود وضعیت باندهای پروازی، پاویون فرودگاه و همچنین سالن‌های انتظار و مسافران، برنامه‌ریزی‌هایی نیز در راستای ارتقای سطح ایمنی و بهبود جلوه‌های بصری فرودگاه صورت گرفته است.
وی افزود: اتمام کار ساخت ساختمان ایمنی و آتش نشانی فرودگاه ارومیه، توسعه و تجهیز ترمینال خارجی این فرودگاه، اقدام برای بهسازی کامل ترمینال داخلی، نصب دوربین‌های مداربسته به منظور ارتقاء امنیت و ایمنی فرودگاه، بهسازی و آسفالت جاده حج و محوطه حجاج، نصب ۹ عدد دکل روشنایی در اپرون و پارکینگ، خط کشی سطوح پروازی از جمله باند پرواز، نصب کانترها و ترازوها جهت پذیرش مسافر و نصب تسمه نقاله جهت تحویل بار از جمله فعالیت‌های صورت گرفته به شمار می رود.
وی در خصوص وضعیت فعلی فرودگاه خوی نیز اظهار کرد: در حال حاضر دو پرواز در هفته از این فرودگاه به مقصد تهران انجام می شود که امیدواریم این تعداد افزایش یابد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهها و ناوبری هوایی، مدیر کل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی در خصوص اقدامات انجام شده برای فرودگاه خوی نیز اظهار کرد: درزگیری سطوح پروازی این فرودگاه، توسعه ساختمان پلیس، نصب ۳ عدد دکل روشنایی، نصب منبع آب جدید، نصب موتور ژنراتور برق اضطراری ۴۰۰کیلو وات و نصب دوربین‌های مداربسته از جمله اقدامات عمرانی در این فرودگاه است.