صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

علی خدمتگزار خبر داد:

سرمایه‌گذاری هزار و ۱۶ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندرامیرآباد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از سرمایه‌گذاری هزار و ۱۶ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر امیرآباد خبر داد و گفت: تا به حال ۲۸ قرارداد در بخش خصوصی داشتیم که ۱۵مورد آن به بهره‌بردای رسیده است و ۱۳ مورد آن در حال ساخت و ساز است.

علی خدمتگزار گفت: سازمان بنادر و دریانوردی تاکنون چیزی حدود ۴۵۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی و تجهیز و تکمیل بندر امیرآباد هزینه کرده است که شامل احداث موج‌شکن، اسکله، حوضچه آبراه و تجهیزات بندری و دریایی  است.
وی بابیان اینکه در فاز دوم طرح توسعه بندر امیرآباد بیشتر کارها به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: در حال حاضر مدیریت بندر کاملاً در دست خصوصی‌ها است و ما فقط بر حسن اجرای کارها نظارت می‌کنیم و تأمین، و نگهداری شناورها و همه امور بر عهده خود پیمانکار است و در بخش بندری هم تخلیه و بارگیری و حتی آوردن تجهیزات بر عهده پیمانکار است.
خدمتگزار در خصوص حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد، گفت: تابه‌حال ۲۸ قرارداد در بخش خصوصی داشتیم که ۱۵مورد آن به بهره‌برداری رسیده است و ۱۳ مورد آن در حال ساخت‌وساز است.
وی مجموع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد را بالغ‌بر هزار و ۱۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اعلام کرد و درعین‌حال از افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای در این منطقه با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر ۸۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد دراین‌باره توضیح داد: طرح‌های توسعه‌ای در بندر امیرآباد با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر ۸۵۰ میلیارد تومان به‌منظور ایجاد و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خواهد بود که در صورت صدور مجوز از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، این پروژه‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.
خدمتگزار در تشریح این طرح‌ها گفت: شش پست اسکله در بندر امیرآباد به طول هزار و ۱۲۵ متر و عمق ۵.۷ متر ازجمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود که به‌منظور ساخت این شش پست اسکله، مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شده است.                                        
وی ساخت کارخانه کاغذسازی به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان، کارخانه فولادسازی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان و ساخت مخازن نگهداری روغن خوراکی به ارزش ۵.۴ میلیارد تومان و همچنین ساخت سیلوی نگهداری غلات با ظرفیت ۳۶ هزار تن و ارزش مالی ۱۶ میلیارد تومان را ازجمله پروژه‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ذکر کرد که بهره‌برداری از آن‌ها با حضور مقامات عالی کشوری در آینده نزدیک انجام خواهد گرفت.
به گفته خدمتگزار ساخت دیوار حفاظت ساحلی به طول هزار و ۶۵۰ متر با صرف هزینه ۵.۷ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد محسوب می‌شود.
وی در ادامه به کلنگ زنی ساخت کارخانه تولید MDF با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با صرف هزینه ۲۳۱ میلیارد تومان در اراضی پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد هم‌زمان با هفته دولت اشاره کرد و گفت: همچنین تجهیزات تخلیه و بارگیری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به ارزش ۱۱ میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی خریداری‌شده است.