صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

شورای توسعه فرهنگ قرآنی

جزییات ثبت موسسات قرآنی در سامانه صدور مجوز موسسه‌های قرآنی

شورای توسعه فرهنگ قرآنی مصوبه ای مبنی بر نظارت و صدور مجوزهای موسسه های قرآنی از طریق یک هیات تخصصی به تصویب رساند.
 به نقل از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمد تقی کاظمی نسب اظهار کرد: تا قبل از تشکیل این هیات، کار صدور مجوزها از طرق مختلفی از جمله وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‎های علمیه و سازمان اوقاف انجام می‎شد و با تشکیل این هیات، امر نظارت و صدور مجوزهای موسسات قرآنی کشور در یک نقطه متمرکز شد.
وی یادآور شد: آیین نامه‌های مربوط به صدور مجوز موسسات فرهنگی قرآن و عترت به تایید هیات رسیدگی رسیده است و امکان ثبت درخواست موسسه جدید از طریق لینک ثبت‌نام در سایت معاونت قرآن و عترت به آدرس الکترونیکی WWW.Qia.ir  امکانپذیر است. موسساتی که در انتظار تمدید پروانه فعالیت هستند، می‌توانند تا پایان سال جاری، با ارسال گزارش و مدارک مورد نیاز از طریق معاونت قرآن و عترت جهت تمدید پروانه فعالیت اقدام کنند.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: موسساتی که دارای آگهی تاسیس و شماره ثبت از سازمان ثبت شرکت‌ها هستند در صورتی که موافقت اصولی آنها از طرف معاونت قرآن و عترت صادر شده است می‌توانند پس از معرفی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تا پایان سال جاری از طریق معاونت قرآن و عترت نسبت به اخذ پروانه فعالیت اقدام کنند.
وی ادامه داد: کلیه موسساتی که دارای موافقت اصولی از معاونت قرآن و عترت هستند، ولی تاکنون نسبت به اخذ شماره ثبت اقدام نکرده‌اند باید از طریق سامانه ثبت موسسات به آدرس WWW.Qia.ir  درخواست خود را ارائه دهند.
معاون قرآن و عترت ارشاد خراسان رضوی گفت: هرگونه اطلاع رسانی و تغییر در روند امور اجرایی موسسات(صدور مجوز جدید، تمدید، نظارت و حمایت) تابع مصوبات هیات رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت خواهد بود.