صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اعلام کرد

پرداخت ۲۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خود اشتغالی و کارآفرینی

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت ۲۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی،‌خوداشتغالی و کارآفرینی در سطح کشور خبر داد و گفت: از صنایع کوچک و کسب و کارهای خرد و بازار محور حمایت می‌کنیم.

اصغر نوراله زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تسهیلات پرداخت شده با هدف افزایش تولیدات داخلی و رونق اشتغال برای بیش از ۹۹۸۰ نفر پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: امسال نیز ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای کسب و کار در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۵۰ هزار نفر اختصاص داده شود.
به گفته نوراله زاده ۵۰ درصد این اعتبارات صرف شبکه‌سازی و کارآفرینی شده، ‌۳۰ درصد برای خود اشتغالی و ۲۰ درصد برای ایجاد مشاغل خانگی تخصیص یافته است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: رویکرد صندوق در راستای ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید، حمایت از صنایع و کسب و کارهای خرد و کوچک بازار محور است و به دنبال ایجاد رقابت‌پذیری در قیمت و کیفیت مناسب برای محصولات تولیدی هستیم.
به گفته نوراله زاده ‌با گسترش تولید در واحدهای خرد و کوچک، ‌ قیمت تمام شده به شدت کاهش یافته و این امر تاثیر مستقیمی بر روی قیمت تمام شده کالا می‌گذارد.
وی همچنین از امضای تفاهم‌نامه با خیرین اشتغالزا خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه باعث توسعه ظرفیت کسب و کارهای خرد و کوچک در قالب حمایت از خیریه‌های اشتغالزا می‌شود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ابراز امیدواری کرد: با اجرای این تفاهم‌نامه، زمینه توانمندسازی، آموزش و اشتغال پایدار برای جویندگان کار و افراد دارای انگیزه از طریق تعامل و هم افزایی امکانات و منابع صندوق و خیریه فراهم شود.