صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد

مجید خدایی: سبک کشتی در المپیک ریو کاملا متفاوت بود

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: سرعت و جنگنده بودن در المپیک ریو باعث نرسیدن کشتی‌گیران به نتایج مد نظر بود.
درخصوص عملکرد تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابت‌های المپیک گفت: المپیک ریو با تمامی المپیک‌های گذشته از لحاظ قوانین و سبک کشتی کاملا متفاوت بود به دلیل اینکه در این رقابت‌ها سرعت و جنگندگی کشتی‌گیران بیشتر از تجربه ملاک بود و ما شاهد این موضوع بودیم که کشتی‌گیران به نام و پرستاره جهان در این مسابقات شکست خوردند.
وی ادامه داد: تنها موضوعی که به نظر من باعث شد قهرمانان ما در این رقابت‌ها به نتیجه مد نظر خود دست پیدا نکنند بحث تغییر قوانین و سبک کشتی در المپیک ریو بود که به خوبی دیده می‌شد. البته اگر ناداوری‌ها برای ورزشکاران ما نبود قطعا می‌توانستیم نتایج بهتری بگیریم.
خدایی درخصوص عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در المپیک ریو اظهار کرد: در کشتی آزاد کشتی‌گیران از لحاظ آمادگی جسمانی و روانی عملکرد خوبی داشتند اما در بعضی موارد اشتباهاتی وجود داشت که به نظر من توان قهرمانان ما بیشتر از این نبود و در مجموع کشتی آزاد نمره قبولی را گرفت.
مربی خراسانی کشتی آزاد درباره عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: در کشتی فرنگی قهرمانان ما از لحاظ آمادگی جسمانی و روانی نسبت به کشتی گیران آزادکار در سطح پایین تری بودند. در این قسمت هم ما به دلیل همان سرعت بالا که وجه مهم المپیک ریو بود نتوانستیم خوب ظاهر شویم اما در مجموع توانستیم با غیرت و عملکرد نسبی دو برنز کسب کنیم.
وی درخصوص عملکرد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی عنوان کرد: بنا شخصی است که برای اولین بار سونامی کشتی فرنگی را در رقابت‌های گذشته ایجاد کرد. به نظر من ایشان عملکرد بسیار خوبی داشتند و با علم و تجربه بالا می‌توانند به تیم ملی کمک‌های زیادی داشته باشند.
خدایی درباره تغییرات در تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: قطعا بعد از المپیک تغییرات زیادی در این تیم صورت می‌گیرد و کشتی گیران جوان ما جایگزین قهرمانان گذشته این رشته خواهند شد. خوشبختانه ما در این رشته پتانسیل بالایی داریم اما نباید فراموش شود که برنامه‌ریزی و مدیریت در کار مهم ترین اصول موفقیت در تمامی رشته‌های ورزشی است.
دارنده مدال برنز قهرمانی جهان و آسیا، با بیان اینکه المپیک محلی برای تمرین نیست گفت: تمامی قهرمانان باید در نظر داشته باشند که المپیک محلی برای کسب تجربه و تمرین نیست. قطعا هر کشتی‌گیری که وارد این رقابت‌های بزرگ می‌شود برای اجرای فن‌های مد نظر می آید و روی تشک کشتی می‌رود.
وی تصریح کرد: همیشه انتظارات از این رشته مدال آور بسیار زیاد است اما متاسفانه به نظر من امکانات در حد انتظارات نیست.